Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Yritysten aineeton omaisuus yhä tehokkaampaan käyttöön – IPR-agenttien valmennusohjelma alkamassa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kutsu.
Julkaistu: 25.08.2015 klo 08:59
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Hyvä median edustaja!

Tiedotustilaisuus tiistaina 1.9.2015 klo 10 Kotkassa

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor on käynnistämässä IPR-agenttien valmennusohjelmaa lokakuussa osana kokonaisuutta, jolla pyritään aikaansaamaan monialaista yritysten välistä yhteistyötä. Mahdollistajat-valmennusohjelmassa paneudutaan aineettomien oikeuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, agentin ja managerin ammatin erityspiirteisiin, lisensointiin, ideointiin, yritysten välisen yhteistyön kehittämiseen, pitchaukseen, rahoitushakemuksiin, yrittäjyyteen ja yrittäjäidentiteetin kehittymiseen, tuotteistukseen sekä viestintään. Valmennukseen on nyt haku käynnistymässä. Tiedotustilaisuus aiheesta ti 1.9. klo 10 Eagle-talon auditoriossa, os. Kyminlinnantie 6, 48600 Kotka.

Tilaisuudessa aiheesta kertoo lisää valmennuksen toteuttaja Marit Hohtokari. Paikalla on myös agentti Iiro Lahdenranta. Iiro osallistui luovan talouden agenttien ja managerien valmennusohjelmaan Sillanrakentajat, jonka myötä vuosina 2009–2011 Suomeen kehittyi uusi IPR-agenttien ammattikunta.

Valmennusohjelma on osa syksyllä käynnistyvää, Cursorin hallinnoimaa ESR-hanketta, jolla pyritään luomaan monialaista yritysten välistä yhteistyötä:

• yritysten IPR-oikeudet saadaan nykyistä monipuolisemmin hyödynnettäviksi
  • IPR-oikeuksien haltijoiden ja muun elinkeinoelämän yhteistyölle kehittyy uusia muotoja
  • Suomeen tulee enemmän lakimiehiä, joilla on IPR-oikeuksien ymmärryksen ohella käsitys agentin ansaintalogiikasta ja yritysten välisen yhteistyön mahdollisuuksista
  • korkeakouluissa tehtävän tutkimuksen ja tuotekehityksen hyödynnettävissä olevat aihiot saadaan tuotteiksi tai palveluiksi
  • Suomeen syntyy 5-10 uutta yritystä ja parikymmentä uutta työpaikkaa melko uudelle agenttien ja managerien/lisenssiliiketoiminnan alueelle.

IPR-agenttien valmennusohjelma MAHDOLLISTAJAT alkaa lokakuussa 2015 ja päättyy joulukuussa 2016. Osallistuminen on mahdollista sekä työssäkäyville, yrittäjille että töistään vapautuneille.

Valmennuksen tarkka sisältö räätälöidään valitun ryhmän mukaan. Kullakin ryhmään valittavalla osallistujalla on mahdollisuus myös henkilökohtaiseen sparraukseen.

Valmennukseen kuuluu kaksi tai kolme lähipäivää kuukaudessa. Ohjelma sisältää Brand Licensing Europe -messut Lontoossa 13–15.10.2015, seminaaripäiviä ja ohjattua omatoimista yhteistyötä teollisuuden ja palvelualojen sekä luovien alojen yritysten kanssa.

Osa valittavista keskittyy korkeakouluissa tehtävän tutkimuksen tuotteistamiseen yhteistyössä yritysten kanssa.

Lähijaksot toteutetaan pääosin Kotkassa ja Helsingissä. Yksi jakso pidetään Turussa, Jyväskylässä ja Oulussa.

Valmennusohjelman hinta on 400 euroa ja se laskutetaan kahdessa erässä. Lontoon lisensointimessuille osallistujat maksavat matkakulut, hotellikustannus sisältyy valmennusohjelman hintaan.

Valmennusohjelmaan valitaan ryhmä, jonka jäsenet edustavat mahdollisimman laaja-alaista koulutusta ja työkokemusta. Ikäjakautuma edustaa kaikkia työikäisiä ikäluokkia noin 25-vuotiaista yli 60-vuotiaisiin.

Vapaamuotoiset hakemukset su 13.9. kello 16.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen marit.hohtokari@cursor.fi

Haun aikataulu:

Haastattelut ovat to-pe 17.–18.9. ja päätös ryhmän valinnasta tehdään maanantaina 21.9.

Ensimmäinen lähijakso järjestetään 2.–3.10.2015.

Marit Hohtokari, puh. 0400 816 221. Huom! 28.8. alkaen 040 190 2576 ja marit.hohtokari@cursor.fi

Noora Kiili, puh. 040 190 2573, noora.kiili@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon