Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Yleisöryntäys NY Uskalla yrittää -finaalissa

Yleisöryntäys NY Uskalla yrittää -finaalissa

Julkaistu: 12.04.2016 klo 22:21
Julkaisija: Nuori Yrittäjyys ry

Suomen nuorimmat yrittäjät ovat koolla Helsingissä NY Uskalla Yrittää –finaalissa, jonka ensimmäinen päivä huipentui messutapahtumaan Kauppakeskus Kampissa. 200 nuorta yrittäjää esitteli ja myi palveluitaan ja tuotteitaan kolmen tunnin ajan tuhansille messuvieraille.

Nuorten intoa ja energiaa olivat aistimassa suuren yleisömassan joukossa mm. valtiovarainministeri Alexander Stubb, opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen, monet kansanedustajat ja yritysjohtajat.

Nuorten perustamien 64 yrityksen joukosta yleisön suosikiksi valittiin kauneudenhoitolan Glam Lips NY, Vaasan Ammattiopistosta. Myös kolmen muun kategorian voittajat selvisivät (kts. alla).

NY Uskalla Yrittää -finaalin järjestää voittoa tavoittelematon Nuori Yrittäjyys ry (NY). Yhdistys edistää aktiivista toimintaa nuorten keskuudessa Suomessa vahvistamalla nuorten yrittäjyysasennetta, työelämätaitoja ja taloudenhallintaa. NY tarjoaa 7–25-vuotiaille nuorille yrittäjyys- ja kuluttajakasvatusta tukevia ohjelmia, jotka toteutetaan kouluissa osana opetusta.

Mukana olevat 15–19-vuotiaat nuoret ovat pyörittäneet tämän lukuvuoden ajan oikealla rahalla toimivia harjoitusyrityksiään NY Vuosi yrittäjänä –ohjelmassa, osana opintojaan.

Parhaat nuorten yritykset eli Suomen edustajat kesällä Sveitsissä järjestettäviin nuorten yrittäjien Euroopan mestaruuskilpailuihin julkistetaan NY Uskalla Yrittää –finaalin toisen päivän päätteeksi, keskiviikkona 13.4. klo 16.

Tiistaina palkitut:

Paras messupiste:           Leathery Weathery NY,

Vaasan Ammattiopisto (Milla Mänty ja Tiia Rautaharkko)

Paras myyjä, perusaste:  Toni Nikka/EHTA Siirapit NY

Porin Lyseon koulu

Paras myyjä, toinen aste: Teppo Ala-Kasari, ETS-Tuote NY

Jalasjärven lukio (Saku Hiljanen, Hugo Puttonen, Juho Kohtanen ja Teppo Ala-Kasari)

Paras myyntipuhe:          EHTA Siirapit NY

Porin Lyseon koulu (Toni Tikka ja Tiia Leinonen)

Yleisön suosikki:             Glam Lips NY

Vaasan Ammattiopisto (Sara Siipola, Hanna Latvala ja Eevi Ranne)

Yritysesittelyt: http://uskallayrittaa.fi/finalistit-2016/

Lisätiedot:

Toni Immonen, viestintäpäällikkö

Nuori Yrittäjyys ry

toni@nuoriyrittajyys.fi

Voittoa tavoittelematon Nuori Yrittäjyys ry kuuluu kansainvälisiin kattojärjestöihin JA Europe ja JA Worldwide. Verkosto tavoittaa vuodessa yli kymmenen miljoonaa oppilasta 121 maassa. Suomessa NY-toiminta alkoi vuonna 1995 ja yhdistyksen rahoitus muodostuu pääosin säätiöiden ja yritysten tuesta.

www.nuoriyrittajyys.fi