Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Yhteiset pelisäännöt aikuiskoulutuksen liikkuvuuksille

Kansanvalistusseura

Yhteiset pelisäännöt aikuiskoulutuksen liikkuvuuksille

Julkaistu: 21.01.2016 klo 13:00
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Kansainväliset liikkuvuudet ovat hedelmällinen tapa kehittyä ammatillisesti, mutta niitä hyödynnetään harmillisen vähän aikuiskoulutuksen piirissä. AE-PRO-hankkeen julkaisema Adult Education Mobility Charter kertoo, kuinka tehdä onnistunut job shadowing -jakso, opintovierailu, konferenssimatka tai koulutus.

Julkaisu auttaa tekemään jokaisesta liikkuvuudesta positiivisen kokemuksen. Se määrittelee liikkuvuuden osapuolien perusvastuut. Julkaisu kertoo, mitä tarkoitetaan esimerkiksi osallistujalla, tuutorilla tai aikuiskoulutusorganisaatiolla.

AE-PRO-hanke kutsuu aikuiskoulutusorganisaatioita allekirjoittamaan julkaisun ja sitoutumaan näin eurooppalaisten liikkuvuuksien yhteisiin laatuvaatimuksiin. Jos oppilaitoksesi haluaa allekirjoittaa julkaisun, ota yhteys tiedottaja Aura Vuorenrinteeseen, aura.vuorenrinne@kvs.fi.

Lataa Adult Education Mobility Charter -julkaisu AE-PRO-hankkeen verkkosivulta.

Euroopan komission rahoittama AE-PRO-hanke lisää aikuiskoulutuksen ammattilaisten kansainvälistä osaamista. Se tarjoaa maksutonta täydennyskoulutusta eurooppalaisesta aikuiskoulutuspolitiikasta ja koulutusjärjestelmistä Euroopan eri maissa. Kansanvalistusseura vastaa hankkeen viestinnästä.

Lisätiedot: EAEA-tiedottaja Aura Vuorenrinneaura.vuorenrinne@kvs.fi, 040 511 2475

KANSANVALISTUSSEURA – sivistys on yhteiskunnan tärkein arvo.