Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Vuosista viis – olen aktiivinen ikääntyvä

Suomen Fysioterapeutit ry

Vuosista viis – olen aktiivinen ikääntyvä

Julkaistu: 30.09.2013 klo 12:00
Julkaisija: Suomen Fysioterapeutit ry

Tervetuloa nauttimaan liikuntapiirakkaa ja luuliikuntaa keskiviikkona 2.10.2013 klo 9-16!

Erityisesti ikääntyneille ja heidän kanssaan työskenteleville tarkoitetussa yleisötapahtumassa on tarjolla kokemuksellisten elämysten lisäksi luentoja mm. ikääntyneiden lääkityksestä ja ravitsemuksesta.

Tapahtumapaikka: Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Koskenalantie 17, 60220 Seinäjoki.

”Vuosista viis – olen aktiivinen ikääntyvä” -tapahtuman järjestää Pohjanmaan Fysioterapeutit ry. yhteistyössä Seinäjoen ammattikorkeakoulun ja Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin kanssa.

Ikääntyvien itsenäinen liikkumiskyky auttaa selviytymään päivittäisistä askareista. Systemaattisella ja ammattimaisesti ohjatulla harjoittelulla voidaan ehkäistä liikkumiskyvyn heikkenemistä. Ikääntyvän kuntoutuksessa lihasvoiman, tasapainon ja alaraajojen nivelten liikkuvuuden harjoittaminen ovat erityisen tärkeitä.

Lisätiedot: Tarja Svahn, tarja.svahn@seamk.fi, p. 040 585 0154

Suomen Fysioterapeutit on kaikkien fysioterapeuttien ja fysioterapiaopiskelijoiden yhteinen järjestö. Liiton perustamisen 70-vuotisjuhlaa vietetään teemalla "Aktiivinen ikääntyvä" ja Seinäjoella järjestettävä tapahtuma on osa valtakunnallista juhlakiertuetta.