Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Vinkkejä yrityksen perustamiseen vaikka omassa olohuoneessa tai toimistossa – Cursorin uudet neuvontavideot netissä

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 04.01.2016 klo 10:00
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor palvelee yrityksen perustajia ja yrittämisestä kiinnostuneita myös uusilla netin kautta katsottavilla neuvontavideoilla. Aiheina ovat mm. liikeidea, liiketoiminnan suunnittelu, kirjanpito ja verotus, markkinointi sekä rahoitus. Jokainen video kestää muutaman minuutin.

Uusista neuvontavideoista löytyy runsaasti tietoa yritysidean toteuttamiskelpoisuuden testaamiseen kuin yrityksen perustamiseenkin liittyen. Videoista voi valita kiinnostavat aiheet ja syventyä niihin silloin kun itselle parhaiten sopii.

Cursorin omien asiantuntijoiden Heidi Sjögrenin ja Marianne Ahvenrannan lisäksi videolla esiintyy Fabian Sepulveda Courage Ventures Oy:stä. Hän on työskennellyt monissa startup-valmennusohjelmissa niin Aalto-yliopistolla kuin Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa ja opettamisen sekä yritysvalmennusten lisäksi pyörittää omia yrityksiään.

Videoilla on haastateltu myös seudun yrittäjiä, jotka kertovat omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan yritystoiminnan eri teemoihin liittyen. Videoilla mukana ovat yrittäjät Emilia Marttila, Lindo Lifestyle; Jari Hämäläinen, Kotkan Konepaja Oy ja Lasse Järvinen, Ostohyvitys Oy.

Linkki videoiden soittolistaan:

projektipäällikkö Heidi Sjögren, Cursor Oy, puh. 040 190 2547, heidi.sjogren@cursor.fi
yritysneuvoja Kristiina Kuparinen, Cursor Oy, puh. 040 190 2516, kristiina.kuparinen@cursor.fi

Cursor tarjoaa palveluja aloittaville yrittäjille kasvotusten ja verkossa

Henkilökohtaisen yritysneuvonnan ja sähköisten palveluiden kuten liikeideatestin, Yritystulkki-tietopankin, toimitilarekisterin ja videoiden lisäksi Cursor järjestää säännöllisesti Kotkan-Haminan seudulla yrityksen perustajille ja yrittämisestä kiinnostuneille maksuttomia yhteisneuvontatilaisuuksia.

Yhteisneuvontatilaisuuden ensimmäisessä osassa, teoriaosuudessa, käydään läpi mm. yrityksen kannattavan toiminnan edellytyksiä, yrityksen rahoitusvaihtoehtoja, yritysmuotoja, verotusta, riskienhallintaa ja tulevia kehittämistoimenpiteitä. Osallistujia opastetaan lisäksi mm. markkinoinnissa, asiakaspalvelussa, verkostoitumisessa ja yrittäjän sosiaaliturvaan liittyvissä kysymyksissä. Toisessa osassa, laskentaosuudessa, perehdytään käytännössä yrityksen kannattavuuden arviointiin laskentaohjelman avulla.

Yhteisneuvontojen aikataulut: http://www.cursor.fi/fi/cursor/tulevia-tapahtumia-ja-koulutuksia

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon