Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Valtion virastotalo Turussa uudistui moderniksi työympäristöksi

Senaatti-kiinteistöt

Valtion virastotalo Turussa uudistui moderniksi työympäristöksi

Julkaistu: 26.08.2013 klo 08:30
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Turussa, Aurajoen varrella sijaitsevan Valtion virastotalon täydellinen perusparannus moderniksi toimitaloksi on valmistunut ja rakennus on otettu käyttöön.  Kaikki rakennuksen käyttäjät eli Varsinais-Suomen ELY-keskus, Lounais-Suomen aluehallintovirasto, Varsinais-Suomen maanmittaustoimisto sekä useita muita valtiohallinnon toimijoita ovat aloittaneet toimintansa rakennuksessa.

Virastotalon sisätilat on uudistettu moderniksi työympäristöksi. Tilaratkaisut ovat monipuoliset ja suunniteltu palvelemaan käyttäjien ydintoimintaa ja erilaisia työnteon muotoja. Talossa on lisäksi tarjolla kattavat kokoustilapalvelut, liikuntasali sekä lounas- ja tilausravintola.  Kaikki palvelut ovat myös talon ulkopuolisten tahojen käytettävissä.  Toimivien tilojen ja kattavien palvelujen lisäksi sisätilojen peruskorjauksessa on kiinnitetty erityistä huomiota hyvään sisäilmaan.  Peruskorjauksen jälkeen rakennus on nyt entistä tiiviimpi, terveellinen ja turvallinen.

Rakennus on uudistettu myös ulkoa ja peruskorjaus tehtiin kaikkiaan kolmessa eri vaiheessa.  Peruskorjauksen suunnittelusta vastasi Jeskanen-Repo-Teränne Arkkitehdit Oy. Pääurakoitsijana toimi Rakennustoimisto Laamo Oy.

Vuonna 1967 valmistuneen Virastotalon ovat alun perin suunnitelleet arkkitehdit R-V Luukkonen ja Helmer Stenroos.

Virastotalon uuden vaiheen avajaistilaisuutta vietetään tänään maanantaina 26.8.2013.

Lisätietoja: Senaatti-kiinteistöt, aluepäällikkö Riitta Kirjavainen puh. 040 84 55 697

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä työympäristö- ja toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Tavoitteenamme on tuottaa työympäristöjä, joissa innostutaan, onnistutaan ja viihdytään. Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen. Tuomme tilalle ratkaisut.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki