Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Turkulainen mainososaaminen palkittiin

Julkaisija: OS/G

TIEDOTE

17.4.2015

OS/G MarComilla työskentelevät Aino Ylinen ja Kalle Wallin nappasivat kultaa arvostetussa Young Lions -mainoskilpailussa. Voittajatyö haastoi osoittamaan arvostusta lapsia kohtaan.

Turkulainen osaaminen palkittiin eilen nuorille mainosalan tekijöille suunnatussa Young Lions  Finland -mainoskilpailussa. Voitto tuli Cyber-kategoriassa, jossa tiimien tehtävänä oli luoda Mannerheimin Lastensuojeluliitolle vaikuttava, sosiaalisessa mediassa pyörivä kampanja.

Share Your Appreciation -nimellä kulkevan työn ideana oli haastaa aikuiset muistelemaan henkilöitä – opettajia, naapureita, kummitätejä –, jotka osoittivat heille arvostusta heidän ollessaan lapsia. Tavoitteena on saada aikuiset ymmärtämään oma merkityksensä lapsen elämässä: jokainen voi olla turvallinen aikuinen lapsille.

Pyrimme työssämme mahdollisimman yksinkertaiseen toteutukseen. Onnistuimmekin keskittymään olennaiseen ja karsimaan turhia rönsyjä pois. Oli tärkeää, että kilpailutyön luova idea tulee tuomaristolle selväksi heti, kertoo copywriter Aino Ylinen.

Ylinen suunnitteli kampanjan yhdessä työparinsa, AD Kalle Wallinin kanssa. Molemmat työskentelevät turkulais-helsinkiläisessä OS/G MarCom -mainostoimistossa. Kaksikko nappasi kisassa myös hopeaa Print-osiossa Adults are needed -nimisellä työllä.

Young Lions Finland on nuorille mainosalan osaajille suunnattu kilpailu. Useassa Euroopan maassa järjestettävän kilpailun voittajat kisaavat keskenään kansainvälisessä mainoskilpailussa Ranskan Cannesissa.

Tutustu voittajatyöhön täällä: www.youngroar.com

Matleena Merta OS/G Viestintä