Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Turkistuottajien oma dokumenttisarja näyttää turkiselinkeinon päivänvalossa

ProFur

Turkistuottajien oma dokumenttisarja näyttää turkiselinkeinon päivänvalossa

Julkaistu: 30.03.2015 klo 07:00
Julkaisija: ProFur

Turkiseläinten hyvinvoinnista huolehtiminen on jatkuva puheenaihe mediassa. Uusi dokumenttivideosarja ”Kuvia turkiselinkeinosta päivänvalossa” näyttää, millainen on suomalaisten turkistilojen omavalvontajärjestelmä, mitä turkiseläin syö ja miten jätteet kiertävät. Sarjassa tutustutaan myös turkistuottajan ajatusmaailmaan. Äänessä ovat henkilöt, jotka itse työskentelevät alalla.

ProFurin (Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry) ja Saga Furs Oyj:n tuottamassa viisiosaisessa dokumenttivideosarjassa kurkistetaan varjotalojen lappeiden alle. Sarja on tarkoitettu kenelle tahansa alasta tietoa etsivälle. Se sopii taustamateriaaliksi myös opetuskäyttöön.

Pariminuuttisissa lyhytelokuvissa avataan suomalaisen turkiselinkeinon taustoja. Niissä kerrotaan käytännönläheisesti alan vastuullisuudesta ja yhteiskunnallisesta merkityksestä. Tarinoissa näytetään turkisalalla työskentelevien ihmisten arkea. Ääneen pääsevät niin kolmannen polven turkistuottaja kuin alaan erikoistunut eläinlääkärikin.

”Päätimme tuottaa videosarjan siksi, että turkistuotanto näyttää kiinnostavan suurta yleisöä. Sillä on mielestämme oikeus nähdä salakuvattujen otosten lisäksi reilusti päivänvalossa kuvattua materiaalia ja kuulla tosipuhetta elinkeinon harjoittajien omasta suusta”, sanoo ProFurin viestintäjohtaja Liisa Hakola.

Sarja on katsottavissa ProFurin Youtube-kanavalla osoitteessa http://www.tinyurl.com/turkistieto

Lisätietoja: Liisa Hakola, viestintäjohtaja, ProFur, puh. 050 343 7336

ProFur, Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto (STKL) ry, välittää tietoa turkiselinkeinosta Suomessa.  ProFur on edunvalvonta- ja koulutusjärjestö, jonka jäseninä on 950 suomalaista turkistilaa.