Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Tuottava Idea -kilpailun aluepalkitut

Tuottava Idea -kilpailun aluepalkitut

Julkaistu: 16.08.2013 klo 12:28
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Tuottava Idea -kilpailun avulla edistetään innovatiivisuutta ja etsitään uusia, tuottavia ideoita jo 36:nnen kerran. Kilpailun tarkoituksena on ensisijaisesti lisätä yrittämisen arvostusta. Kilpailun suojelijana toimii tänä vuonna yrittäjä Harry Harkimo.

Tuottava Idea -kilpailuun voi osallistua mikä tahansa tuotteeseen, palveluun, tuotantomenetelmään, liikeideaan tai muuhun yritystoimintaa edistävään toimenpiteeseen liittyvä, enintään kolme vuotta vanha idea. Hanke voi olla kehitetty julkisella tai yksityisellä sektorilla.

Kilpailuhakemuksia tuli toukokuun loppuun mennessä tasaisesti eri puolilta Suomea. Hakemusten taso oli kiitettävä. Neljä alueraatia suorittivat voittajien valinnan kesällä Turussa, Imatralla, Jyväskylässä ja Kuopiossa.

Tuottava Idea -kilpailun aluevoittajat vuonna 2013:

• A-alue: Vivago Oy / Vivago CARE 8001 -kello. Alueella ei jaettu kunniamainintoja.
  • B-alue: Actiw Oy / Actiw LoadMatic -lastausjärjestelmä. Kunniamaininnan saivat Houseman Oy:n Vesitasku ja Saaramaan Vesi Oy:n Lumo Water.
  • C-alue: Mattersoft Oy / Älykkäiden liikennevaloetuuksien toteutus matkapuhelinverkon avulla. Kunniamaininnan saivat Pirkanmaan Yrittäjien ry:n Kaikille Nuorille Töitä -kampanja ja TeamUp Oy:n Talenttien, Fanien ja Yritysten yhteisö.
  • D-alue: Spektikor Oy / Kertakäyttöinen EKG-ilmaisin. Kunniamaininnan saivat Earth House Oy:n Earth House – Taloja maailmalle, Mobilemarking Oy:n Värimerkintämenetelmä teräkselle ja Kratos Oy:n Kratos PowerSpeed -paineenmuunnin.

Aluevoittajat ja kunniamainitut jatkavat syksyn valtakunnalliseen raatiin. Raadin jäseninä toimivat kilpailun suojelija ja yrittäjä Harry Harkimo, Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala, Keskuskauppakamarin asiantuntija Kaisa Saario, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Jussi Järventaus, Suomen Teollisuussijoitus Oy:n toimitusjohtaja Juha Marjosola, Berggren Oy Ab:n eurooppapatenttiasiamies Matti Brax, DNA Oy:n yritysmyynnin johtaja Johan Flykt, Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kansallinen puheenjohtaja Henna Väätäinen ja Suomen Nuorkauppakamarit ry:n toimitusjohtaja Timo Wallenius. Esittelijänä toimii kilpailun kansallinen projektipäällikkö Heidi Kemppainen.

Kansallisen Tuottava Idea -kilpailun voittaja ja mahdolliset kunniamainintojen saajat palkitaan 28.11.2013 Finlandia-talossa pidettävässä Kauppakamari Forumissa.

Yhteistyökumppaneina vuonna 2013 toimivat Suomen Teollisuussijoitus Oy, Suomalaisen Työn Liitto, Suomen Yrittäjät, Keskuskauppakamari, SEKES ry, Kopijyvä Oy, Suomen Toimitusjohtajakoulu Oy, Projektitoimisto Proper Oy, Magneetto Media Oy, Berggren Oy Ab, DNA Oy ja Craftworks Oy.

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Heidi Kemppainen
kansallinen projektipäällikkö
Suomen Nuorkauppakamarit ry
Tuottava Idea -kilpailu 2013
heidi.kemppainen@jci.fi
www.tuottavaidea.fi

Suomen Nuorkauppakamarit ry on kansainvälinen jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto, joka vaikuttaa aktiivisesti yhteiskunnassa. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi. www.jci.fi