Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Tiinan Taaperoiden liiketoiminta osaksi Touhula Liikuntapäiväkoteja

COR Group

Tiinan Taaperoiden liiketoiminta osaksi Touhula Liikuntapäiväkoteja

Julkaistu: 03.07.2014 klo 08:03
Julkaisija: COR Group

Tiinan Taaperoiden liiketoiminta osaksi Touhula Liikuntapäiväkoteja

Elokuun alussa 2014 toteutuvan liiketoimintakaupan myötä Tiinan Taaperot Oy:n päiväkotiliiketoiminta Kuopiossa siirtyy osaksi Touhula Liikuntapäiväkoteja. Täysin kotimainen Touhula on avainlipputunnuksen omaava maanlaajuinen päiväkotiperhe, missä lasten liikunnallisia valmiuksia halutaan tukea ja lapsille tarjotaan mahdollisuus liikkua päivittäin sydämensä kyllyydestä.

Tiinan Taaperoiden toiminta Touhula Liikuntapäiväkotina jatkuu liiketoimintakaupan myötä kuten ennenkin eli
lapset ovat jatkossakin hoidossa samoissa tiloissa tuttujen hoitajien kanssa. Uutta sisältöä toimintaan tuo
Touhuloille ominaisen liikunnallisuuden lisääminen.

Liikuntapäiväkoti Touhulassa lasten luontainen liikkuminen on parasta arjessa. Liikuntaan tarjotaan monenlaisia mahdollisuuksia pitkin päivää, Touhulassa lapsia kannustetaan reippauteen liikunnallisia valmiuksia tukemalla.
Maailmaa voi oppia kokemalla sitä liikkuen. Touhulan liiketoimintajohtajan Sirpa Turves-Mankilan mukaan lapsen pitää välillä saada juosta metsässä tukka putkella ja tuulispäänä.

– Ajattelemme, että lapsen luontaiseen tapaan olla kuuluu liikkuminen. Kun pieni lapsi esimerkiksi näkee tyhjän
huoneen tai vapaan käytävän, hänen ensimmäinen reaktionsa on juosta. Näinhän kuuluukin olla. Ei lapsi ole
luonnostaan varovainen, se on aikuisen tehtävä. Samalla, kun ohjaamme lapsiamme varovaisuuteen sellaista
vaativissa tilanteissa, kunnioitamme myös heidän sisäsyntyisiä tarpeitaan kokea maailmaa fyysisesti.

Liikuntapäiväkoti Touhula on Valo Ry:n kumppani. Sieltä saadaan eväitä ja malleja lasten motorisia ja ryhmäkäyttäytymistaitoja tukevaan liikuntaan. Touhulassa noudatetaan varhaiskasvatukselle laadittuja
liikuntasuosituksia, joiden mukaan alle kouluikäisten lasten tulisi saada kaksi tuntia aktiivista ja monipuolista
liikuntaa päivässä.

Jari Mäki-Runsas
Toimitusjohtaja, Coronaria Päivähoito Oy
Liikuntapäiväkoti Touhula
jari.maki-runsas@coronaria.fi

www.touhula.fi

Touhula Liikuntapäiväkoti on reipas ja iloinen päiväkoti, jossa lapset viihtyvät. Tarjoamme laadukasta ja virikkeellistä varhaiskasvatusta, viihtyisän päivähoitopaikan ja esiopetusta touhukkaille lapsille. Touhulassa tuemme lapsen liikunnallista elämäntapaa hauskasti ja hallitusti. Ajatuksemme on, että maailmaa opitaan liikkuen ja myös lähimetsä tarjoaa lapselle tärkeän elämyksen. Huomioimme liikuntakasvatuksessa aina jokaisen lapsen kehitystason. Kumppaniltamme, Valo ry:ltä, saamme eväitä lasten motorisia ja ryhmätaitoja tukevaan liikuntaan.