Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Teknologiateollisuuden neuvottelut päättyivät tuloksetta Ammattiliitto Pro:n ja YTN:n kanssa

Teknologiateollisuus ry

Julkaistu: 31.05.2016 klo 17:30
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuuden toimihenkilöitä ja ylempiä toimihenkilöitä koskevat sopimusneuvottelut päättyivät tuloksetta.

Kilpailukykysopimuksen mukaiset työehtosopimusneuvottelut ovat päättyneet tuloksetta Teknologiateollisuuden toimihenkilöitä edustavan Ammattiliitto Pro:n sekä ylempiä toimihenkilöitä edustavan YTN:n kanssa. Ammattiliitot hylkäsivät Teknologiateollisuus ry:n esittämän kilpailukykysopimuksen mukaisen neuvotteluesityksen molemmissa neuvottelupöydissä.

PRO ja YTN eivät hyväksyneet Teknologiateollisuuden työajan pidentämistä koskevia esityksiä, joissa työaikaa olisi ensisijaisesti pidennetty paikallisesti sopimalla ja vasta viime kädessä työnantajan osoittamalla tavalla.

Aiemmin päivällä saavutettiin kilpailukykysopimuksen mukainen neuvottelutulos Tietotekniikan palvelualalle, jossa sopijaosapuolina olivat Teknologiateollisuus, Tietoalan toimihenkilöt ja YTN.

Ryhmäpäällikkö Jarkko Ruohoniemi, Teknologiateollisuus ry, puh. 040 833 9577

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen vaikuttajaorganisaatio, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 270 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.