Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Tanssien toimintakykyä - tapahtuma aktiivisille ikääntyville 20.3.2013

Suomen Fysioterapeutit ry

Tanssien toimintakykyä - tapahtuma aktiivisille ikääntyville 20.3.2013

Julkaistu: 18.03.2013 klo 10:27
Julkaisija: Suomen Fysioterapeutit ry

Lounais-Suomen Fysioterapeutit kutsuu kaikkia ikääntyviä yleisötapahtumaan 20.3.2013 klo 12-16 Turun ammattikorkeakoululle, Ruiskatu 8.

Kävijät voivat osallistua fysioterapeuttiopiskelijoiden järjestämiin toimintakykytesteihin sekä saada tietoa toimintakyvyn edistämisestä.

Aira Samulin pitää auditoriossa luennon "Iästä viis". Luento välitetään internet-yhteydellä toimivan Virtu-palvelun kautta niille ikääntyville, joilla ei ole mahdollisuutta osallistua tapahtumaan. Luennon jälkeen toimintakykyä edistetään tanssien haitarimusiikin säestyksellä.

Myös ikääntyvillä liikunta on osa elämänlaatua. Itsenäinen liikkumiskyky auttaa selviytymään päivittäisistä askareista. Vaikka liikkumiskyky heikkenee iän myötä, se ei tutkimusten mukaan ole aina suoraviivaista ja peruuttamatonta. Systemaattisella ja ammattimaisesti ohjatulla harjoittelulla voidaan ehkäistä liikkumiskyvyn heikkenemistä. Ikääntyvän kuntoutuksessa lihasvoiman, tasapainon ja alaraajojen nivelten liikkuvuuden harjoittaminen ovat erityisen tärkeitä.

Tiedustelut: puheenjohtaja Juho Hienonen, Lounais-Suomen Fysioterapeutit, juho.hienonen@lsft.fi

Suomen Fysioterapeutit on kaikkien fysioterapeuttien ja fysioterapiaopiskelijoiden yhteinen järjestö. Liiton perustamisen 70-vuotisjuhlaa vietetään teemalla "Aktiivinen ikääntyvä" ja Turun "Tanssien toimintakykyä" -tapahtuma on yksi liiton kuudesta yleisötapahtumasta.