Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Yhteiskunnallinen yritys -merkin Viittomakielialan Osuuskunta Vialle

Suomalaisen Työn Liitto

Julkaistu: 11.10.2016 klo 13:09
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Viittomakielialan Osuuskunta Vialle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Via tekee tärkeää yhteiskunnallista työtä sillä toiminnallaan se edistää yhdenvertaisuutta tuottamalla viittomakielialan palveluita luotettavasti ja laadukkaasti.

Yhteiskunnallinen yritys -merkki voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia haasteita ja ne käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän. Tärkeää on myös toiminnan avoimuus ja vastuullisuus – näillä yrityksillä on arvot kohdallaan ja ne pyrkivät toiminnallaan monipuolisesti edistämään ihmisten hyvää elämää. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti.

– Haimme Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä, koska haluamme verkostoitua yritysten kanssa, joilla on samankaltainen arvopohja kuin meillä. Osuuskuntamuotoisena yrityksenä toimintaamme ohjaa avoimuus ja vastuullisuus. Työsuhteemme ovat pääsääntöisesti kuukausipalkkaisia, mikä on tulkkausalalla harvinaista. Haluamme pitää työntekijöidemme hyvinvoinnista huolta ja antaa asiakkaillemme aina parasta palvelua. Lisäksi pyrimme kehittämään koko viittomakielialaa aktiivisesti ja mahdollisimman oikeudenmukaisesti, kertoo Viittomakielialan Osuuskunta Vian aluejohtaja Mervi Kurvinen.

Via tuottaa eri kuulovammaisryhmille tulkkauspalveluita ympäri Suomea ja kouluttaa eri alojen ammattilaisia kohtaamaan työssään kuulovammaisia, sekä tuo viittomakieltä tutuksi eri foorumeilla. Vian monipuolinen palvelutarjonta viittomakielialalla on tärkeää yhteiskunnallista työtä, ja onkin hienoa saada Viittomakielialan Osuuskunta Via Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttäjäksi, sanoo Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Lisätietoja

Mervi Kurvinen, aluejohtaja, Viittomakielialan Osuuskunta Via, p. 0400 235 920 mervi.kurvinen@via-ok.net
Niina Ollikka, brand manager, Suomalaisen Työn Liitto, p. 040 674 8773, niina.ollikka@avainlippu.fi

Viittomakielialan Osuuskunta Viaon valtakunnallinen tulkkaus- ja opetuspalveluja tarjoava yritys. Vian palveluksessa on yli sata työntekijää: viittomakielen tulkkeja, kirjoitustulkkeja ja viittomakommunikaation opettajia. www.via-ok.net