Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » SOL osallistuu Euroopan jätteen vähentämisviikkoon

SOL Palvelut Oy

SOL osallistuu Euroopan jätteen vähentämisviikkoon

Julkaistu: 21.11.2014 klo 12:06
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

Euroopan jätteen vähentämisen viikko järjestetään viikolla 48. SOL ottaa osaa viikkoon, järjestämällä toimipisteissään Toisen romu on toisen aarre – tapahtuman. SOL Pesulapalvelut kampanjoi muovimäärän vähentämisen puolesta 65 palvelupesulan voimin.

Toisen romu on toisen aarre

Tapahtuman aikana kerätään hyväkuntoisia, ehjiä, ajanmukaisia tavaroita kuten liikuntavälineitä, pelejä, leluja, kirjoja, vaatteita, kodintarvikkeita ja tekstiileitä. SOLin työntekijät ja alueen yritykset voivat toimittaa tavaroita SOLin pääkonttoriin ja maakunnan toimipisteisiin.

• Pääkaupunkiseudulla teemme yhteistyötä Vailla vakituista asuntoa ry:n ja vähävaraisia lapsiperheitä tukevan Hope ry:n kanssa, kertoo SOL Palveluiden ympäristövastaava Paula Haanpää. Tämä on hyvän mielen kampanja ja mukava tapa laittaa tavaraa kiertoon, jatkaa Haanpää.

Muoviton viikko pesuloissa

Pesulat osallistuvat viikkoon vähentämällä muovisia pakkausmateriaaleja. Kampanjan tavoitteena on vähentää turhaa pakkausmateriaalia konkreettisilla toimenpiteillä. Viikon aikana asiakkailla on mahdollisuus valita pakkausmuovin sijaan uusiokäyttöinen kuitukassi.  Kuitukassit ovat asiakkaille ilmaisia viikon aikana.

• Olemme kiinnittäneet muovittomuuteen huomiota jo monen vuoden aikana, kertoo SOL Pesulapalveluiden ympäristö- ja projektivastaava Tiia Smolander. Vuosien 2009 – 2013 aikana pakkausmuovin määrä pesuloissa on vähentynyt 40 %,joka on merkittävä määrä. Asiakkailla on myös mahdollisuus palauttaa pesuloihimme metalliset henkarit, jotka uusiokäytämme, jatkaa Smolander.

Lisätietoja tapahtumasta:

Euroopan jätteen vähentämisen viikkoa vietetään jälleen 22. – 30.11.2014. Viikolla järjestetään jätteen vähentämisen ja tietoisuuden lisäämisen tähtääviä tapahtumia ympäri Eurooppaa. Euroopan jätteen vähentämisen viikon Suomen Organisaattorina toimii Jätelaitosyhdistys ry yhteistyössä Pirkanmaan Jätehuolto Oy:n ja Ekokumppanit Oy: kanssa.

Lisätietoja: Ekokumppanit Oy Matti Pollari matti.pollari@tampere.fi

SOL Palvelut OyPaula Haanpää paula.haanpaa@sol.fi