Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Sirkku Linna vaikuttamisen uudeksi ryhmäpäälliköksi

Teknologiateollisuus ry

Sirkku Linna vaikuttamisen uudeksi ryhmäpäälliköksi

Nimitys.
Julkaistu: 27.06.2011 klo 15:46
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden maisteri Sirkku Linna, 35, on nimitetty vaikuttamisen ryhmäpäälliköksi Vaikuttaminen ja viestintä –yksikköön. Linnan vastuualueena on vaikuttajaviestinnän, edunvalvonnan ja EU-koordinaation valmistelu ja toteuttaminen Teknologiateollisuudessa. Hän raportoi Mika Nykäselle.

Linna on toiminut viimeiset neljä vuotta valtionvarainministeri Kataisen erityisavustajana vastuualueenaan erityisesti talous- ja budjettipolitiikka sekä verotus. Tätä ennen hän on toiminut mm. Kokoomuksen eduskuntaryhmän talouspoliittisena sihteerinä.

TEKNOLOGIATEOLLISUUS RY
Mika Nykänen
Johtaja, Vaikuttaminen ja viestintä
puh. 040 825 7329

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu- ja konsultointiala sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 500 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.