Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Selkäviikko 13. - 19.5. - Niska-hartiakipuja? Selkäliitto haastaa työpaikat taukojumppaan!

Selkäliitto ry

Julkaistu: 10.05.2013 klo 09:00
Julkaisija: Selkäliitto ry

Tulevalla Selkäviikolla selkäyhdistykset ympäri Suomen järjestävät liikunnallisia tempauksia liikuntakeskuksissa, puistoissa ja toreilla sekä tarjoavat lajikokeiluja ja luentotapahtumia. Suomen Selkäliitto kannustaa työpaikkoja järjestämään oman taukojumppatempauksen 15.5. klo 15. ja edistämään näin työntekijöidensä hyvinvointia.

Taukojumpaksi on valittu niska- ja hartiaseutuun keskittyvä helppo jumppa, joka tehdään käsipainoilla. Käsipainoiksi käyvät esimerkiksi riisipussit tai puolen litran juomapullot. Jumppa lisää aineenvaihduntaa ja verenkiertoa yläselässä. Jumpan löydät osoitteesta http://www.selkaliitto.fi/110

Tietotyön myötä yhä useammalle aiheutuu päätetyöskentelystä niska- ja hartiakipuja. Joka kolmannella työikäisellä naisella ja joka neljännellä työikäisellä miehellä on niskakipuja kuukausittain. Selkäviikon 10 minuutin taukojumpalla niska- ja hartiakivut saavat kyytiä!

Selkäliiton juhlavuoden teema on Anna aikaa selällesi. Selälle on tärkeää antaa aikaa myös työpäivän aikana. Työn tauottaminen on tehokasta ja viisasta selän itsehoitoa. Tule mukaan!

Pirjo Ailanto,
selkäneuvonnan ja liikuntatoiminnan asiantuntija, TtM, ft
puh. 040 553 1941
pirjo.ailanto@selkaliitto.fi

Kirsi Töyrylä-Aapio,
toiminnanjohtaja, TtM, ft
kirsi.toyryla@selkaliitto.fi

Suomen Selkäliitto ry

Selkäliitto on kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia.
Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta.
Selkäliiton jäsenyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea, luento- ja virkistystilaisuuksia ja retkiä.