Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Sähkönkulutuksen tiukat tavoitteet asettavat uudenlaisia haasteita toimitilojen käyttäjille

Senaatti-kiinteistöt

Kutsu.
Julkaistu: 17.01.2013 klo 15:23
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Kutsu tiedotusvälineille tiedotustilaisuuteen

Aika: maanantai 21.1.2013 klo 9.00

Paikka: Porin oikeustalo, Tullipuominkatu 5

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen, jossa kerrotaan Porin oikeustalossa alkavasta Senaatti-kiinteistöjen käyttäjäsähköprojektista, jonka tavoitteena on sähkönkulutuksen alentaminen toimistorakennuksissa kansainvälisten sopimusten mukaisesti yhdeksällä prosentilla vuoteen 2016 mennessä.

Taloteknisten järjestelmien ohella kiinteistön käyttäjien toiminnalla on merkittävä vaikutus sähkönkulutukseen.  Keskimääräisessä kiinteistössä käyttäjäsähkö muodostaa koko kiinteistön sähkönkulutuksesta 45 - 55 prosenttia.

Porissa alkavassa projektissa luodaan toimintamalli sähkönkulutuksen alentamiseksi. Toimintamallin soveltamisella pyritään vaikuttamaan käyttäjien henkilökohtaisiin rutiineihin, jotta saadaan aikaan sähkön kulutukselle pysyvästi aleneva trendi. Keinoina käytetään muun muassa uusia tiedottamisen ja viestinnän keinoja.

Senaatti-kiinteistöjen sähkönsäästöprojekti on käynnissä jo 35 kohteessa eri puolilla Suomea.  Tulokset ovat olleet erittäin lupaavia.

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen kuulemaan lisää!

Tilaisuuden ohjelma:

9:00 Energiankäyttö Senaatti-kiinteistöjen kohteissa, Marko Koistinen

9:15 Sähkön säästö valtion työpaikoilla, Esa Halmetoja

10:00 Loppukeskustelu ja kysymyksiä

Lisätietoja Marko Koistinen, Senaatti-kiinteistöt p. 0205 811 413

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimitilojen vuokraus, investoinnit sekä kiinteistöjen ja palvelujen kehittäminen muodostavat liiketoiminnan perustan. Senaatti-kiinteistöjen toiminta perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen. Tuomme tilalle ratkaisut.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki