Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Risteilijäliikennettä kehitetään yhdessä Pietarin kanssa – lehdistötilaisuus 9. joulukuuta

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 03.12.2015 klo 13:40
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Pietarin ”Marine Façade” –matkustajasataman delegaatio saapuu 9. joulukuuta Kotkaan allekirjoittamaan yhteistyösopimuksen HaminaKotkan satama Oy:n, Kotkan kaupungin ja Cursor Oy:n kanssa. Yhteistyösopimus tarjoaa perustan satamainfrastruktuurin kehittämiselle ja Kotkan Kantasataman hyödyntämiselle risteilylinja- ja risteilijäliikenteen matkakohteena.

Yhteistyösopimus allekirjoitetaan kello 11.15 Kotkan kaupungintalolla. Allekirjoitushetki on mahdollista kuvata. Suomalaisille ja venäläisille toimittajille järjestettävä lehdistötilaisuus alkaa tämän jälkeen kello 11.30.

Satamayhteistyötä alettiin valmistella 1. lokakuuta järjestetyn Pietarin Kotka-päivän yhteydessä. Lokakuun lopulla HaminaKotkan sataman edustajat vierailivat ”Marine Façade” –matkustajasatamassa jatkamassa yhteistyön hahmottamista. Kehitystyön rahoitusinstrumentiksi on suunniteltu EU:n ulkorajayhteistyöhön soveltuvaa Kaakkois-Suomen ENI-CBC-ohjelmaa. Yksi sen merkittävimmistä tavoitteista on kehittää ihmisten, tavaroiden ja pääoman liikkuvuutta.

Cursor Oy, projektipäällikkö Petra Cranston, petra.cranston@cursor.fi

Cursor Oy, yhteyspäällikkö Toomas Lybeck, toomas.lybeck@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon