Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Reetta Kalajo EMMAn yleisöpalvelujen intendentiksi

EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Reetta Kalajo EMMAn yleisöpalvelujen intendentiksi

Julkaistu: 30.07.2015 klo 13:25
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMAn uusi yleisöpalvelujen intendentti FM Reetta Kalajo (s. 1975) aloittaa tehtävässään 3.8.2015. Hän tulee johtamaan EMMAn asiakaspalvelu- ja yleisötyötä eli tiimiä, joka koostuu sekä sisällöllisistä asiantuntijoista että asiakaspalveluhenkilökunnasta. Reetta Kalajo siirtyy tehtävään EMMAn vastaavan museolehtorin paikalta.

”Jatkamme EMMAssa tehtyä taidekokemusta arvostavaa yleisötyötä. Haluan kuitenkin lisätä taiteilijoiden osallistumista museon arkeen sekä espoolaisten ja muiden kävijöiden tunnetta siitä, että tämä talo ja tämä taide on juuri heitä varten,” Reetta Kalajo kertoo.

Reetta Kalajo on koulutukseltaan filosofian maisteri, pääaineina yleinen kirjallisuustiede ja taidehistoria. Aikaisemmin hän on työskennellyt mm. Gallen-Kallelan Museossa museolehtorina ja näyttelysihteerinä kansainvälisessä näyttelyprojektissa sekä toimittajan tehtävissä. Hän on kirjoittanut taiteesta ja toiminut museopedagogisen yhdistyksen Pedaalin hallituksessa.

Reetta Kalajo, Yleisöpalvelujen intendentti, EMMA - Espoon modernin taiteen museo
Reetta.kalajo@emma.museum p. 043 824 5101

Pilvi Kalhama, museonjohtaja, EMMA - Espoon modernin taiteen museo
pilvi.kalhama@emma.museum p. 040 533 4070

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen merkittävimmistä taidemuseoista. EMMAn näyttelytilat on jaettu Saastamoisen säätiön taidekokoelman sekä vaihtuvien näyttelyiden kesken. EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa Näyttelykeskus WeeGeellä.