Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Puusepänteollisuuden työehtosopimusneuvottelut käynnissä

Puuliitto

Puusepänteollisuuden työehtosopimusneuvottelut käynnissä

Julkaistu: 12.03.2015 klo 16:16
Julkaisija: Puuliitto

Neuvottelut puusepänteollisuuden uudeksi työehtosopimukseksi ovat käynnistyneet Puuliiton ja työnantajia edustavan Puusepänteollisuus ry:n välillä. Neuvotteluja on tähän mennessä käyty toimistojen välillä kaksi kertaa, tänään torstaina 12. maaliskuuta ja ensimmäisen kerran maanantaina 9. maaliskuuta. Neuvotteluja jatketaan toimistojen välillä ensi viikolla 17. ja 19. päivä.

Puuliiton tavoitteena on irtaantua työllisyys- ja kasvusopimuksesta omalla kaksivuotisella sopimuksella, joka sisältää palkankorotukset molemmille vuosille ja muutoksia sopimusteksteihin.

Nykyisen työehtosopimuksen voimassaolo päättyy 31. maaliskuuta. Puuliitto on irtisanonut sopimuksen päättymään edellä mainittuna ajankohtana normaalin työmarkkinakäytännön mukaisesti.

Varapuheenjohtaja Jyrki Alapartanen, puh. 040 587 7563

Työehtosihteeri Eero Juhonen, puh. 045 130 5091

Puuliitto on mekaanisen metsäteollisuuden, puusepänteollisuuden, bioteollisuuden, metsä- ja metsäkonealan, venealan ja maatalousalojen työntekijöiden etujärjestö. Liittoon kuuluu noin 37 000 jäsentä.