Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Pron Malinen tukee Minna Hellettä valtakunnansovittelijaksi

Ammattiliitto Pro

Pron Malinen tukee Minna Hellettä valtakunnansovittelijaksi

Julkaistu: 07.10.2014 klo 15:35
Julkaisija: Ammattiliitto Pro

Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen tukee STTK:n edunvalvontajohtajaa Minna Hellettä valtakunnansovittelijaksi. Tehtävä avautuu 1.1.2015. Siihen on hakenut yhteensä kahdeksan henkilöä.

-          Valtakunnansovittelijalla on hyvä olla laaja kokemus eri työmarkkinaosapuolista ja heidän tavoitteistaan. Minna Helteellä sitä on. Lisäksi hänellä on selkeä näkemys Suomen kansantalouden tilasta ja sen kehittämisestä sopimusratkaisujen avulla, Malinen toteaa.

Tuorein näyttö Helteen neuvottelutaidoista ja –sitkeydestä on  hänen tehtävänsä  STTK:n pääneuvottelijana työeläkejärjestelmän uudistamisessa.

-          Sain seurata STTK:n hallituksessa ja työvaliokunnassa varsin läheltä Helteen neuvottelu- ja vuorovaikutustaitoja. Hän on taitava neuvottelija, ilmaisee vaikeitakin asioita selkeästi ja osaa kuunnella muita neuvottelijoita.  Hänellä on kykyä tehdä rakentavia ja hyväksyttäviä kompromisseja vaikeissakin tilanteissa. Hän hahmottaa nopeasti monimutkaisia kokonaisuuksia, sanoo Malinen.

-          Työmarkkinajärjestöjen johdossa ja neuvotteluissa miehillä on vieläkin suhteeton ylivalta. Ensimmäinen naispuolinen valtakunnansovittelija murtaisi taas yhden lasikaton ja tukisi tasa-arvokehitystä.  Työelämän tasa-arvo on yksi keskeinen arvo ja tavoite ainakin kaikilla palkansaajajärjestöillä, Malinen muistuttaa.

Lisätietoja        puheenjohtaja Jorma Malinen, Ammattiliitto Pro, p. 050 576 0389

Ammattiliitto Pro on Suomen suurin yksityisen sektorin toimihenkilöjärjestö. Liittoon kuuluvat teollisuuden, palvelujen, finanssialan sekä ict- ja viestintäalan asiantuntijat, esimiehet ja toimihenkilöt. Pro on STTK:n jäsenjärjestö.

Prolla on noin 120 000 jäsentä. Liitto neuvottelee noin 60 työehtosopimusta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki