Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Promeco nosti pätevyystasoaan hitsauksessa

Promeco nosti pätevyystasoaan hitsauksessa

Julkaistu: 22.05.2012 klo 10:20
Julkaisija: Promeco

Promecon Kankaanpään Yrityspuiston toimipaikka on sertifioitu standardin SFS-EN 15085 tason CL 1 mukaan toukokuussa 2012. Standardi käsittelee kiskoajoneuvojen ja -komponenttien hitsausta. Promeco on Suomessa edelläkävijä kyseisen sertifikaatin saajana.

Pätevyystason nosto CL 1:een oikeuttaa valmistamaan rakenteita, joissa hitsausliitoksen toimivuusluokka on korkea. Toimivuusluokka määräytyy hitsausliitoksen rasitus- ja turvallisuusluokan perusteella. Ammattimaiset ja laadukkaat työolosuhteet ja -menetelmät, raportointi ja seuranta takasivat Promecolle mahdollisuuden nousta korkeammalle vaatimustasolle hitsattavissa tuotteissa.

Vaativa tuote – ammattitaitoinen valmistus

CL 1 pätevyysluokka oikeuttaa valmistamaan kiskoajoneuvoja ja niiden komponentteja, kuten teliä pää- sekä runkopalkkeineen, poikkipalkkeja sekä runkoja. Myös esimerkiksi jarrulaitteiden sekä tie- ja ratakaluston tukirakenteiden valmistaminen edellyttävät korkeaa hitsauslaatutasoa. Tuotteiden valmistaminen on tarkkaa, sillä virhe korkean turvallisuusluokan hitsausliitoksessa voi aiheuttaa seuraamuksineen vakavaa tuhoa. Tuotteiden vaatimustenmukaisuudesta varmistuminen merkitsee lisääntyviä koulutuksia ja ohjeistuksia henkilöstölle sekä tuotteiden laajempia tarkastuksia.

CL 1 -hitsausluokan myöntäminen edellytti auditointia, jossa muun muassa tarkastettiin hitsaajien pätevyydet, hitsausohjeet (WPS), menetelmäkokeet (WPQR), perusaineiden varastointi ja seuranta, hitsaamon olosuhteet, lisäaineiden käsittely sekä koneiden huoltaminen.

Promeco on erittäin pätevä toimija alalla, ja yhtiö haluaa jatkuvasti kehittää laatuaan sekä palveluitaan. CL 1 -hitsausluokituksen myöntäminen osoittaa, että yhtiö pystyy toimittamaan yhä vaativampia rakenteita. Hitsausluokan nosto antaa takuun siitä, että kaikki on kunnossa ja vaativatkin tuotteet valmistetaan turvallisesti ja ammattitaidolla osaavan henkilöstön avulla.

Lisätietoja

Promeco, Kankaanpää Yrityspuisto, tehtaanjohtaja Jussi Vesanko, 050 5466 420, jussi.vesanko@promeco.fi

Promeco Group Oy on maailmanlaajuisesti toimiva vaativien sähkömekaanisten järjestelmien ja palveluiden ratkaisutoimittaja. Konsernin asiakkaat ovat alallaan tunnettuja kansainvälisiä toimijoita. Promeco toimii kolmella eri liiketoiminta-alueella, jotka ovat Transportation, Industrial Machinery ja Energy & Power. Liikevaihto vuonna 2011 oli noin 56 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 400. Konsernin pääkonttori on Kankaanpäässä, tuotantolaitokset ovat Suomessa ja Puolassa. www.promeco.fi