Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » PAMin Selin: "Olisimme olleet valmiita vastuulliseen ratkaisuun"

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAMin Selin: "Olisimme olleet valmiita vastuulliseen ratkaisuun"

Julkaistu: 02.12.2015 klo 12:59
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Neuvottelut laajan työmarkkinaratkaisun aikaansaamiseksi kariutuivat keskiviikkona. PAMin puheenjohtaja Ann Selin hämmästelee Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n vetäytymistä neuvotteluista loppumetreillä.

– EK tämän kaatoi, me olisimme olleet valmiita vastuullisen ratkaisuun Suomen hyväksi, Selin sanoo.

Selin uskoo, että tämän jälkeen yhteiskuntasopimukseksi kutsuttua keskitettyä työmarkkinaratkaisua ei enää oteta esille.

– Nyt edessä on hallituksen pakkolakien tuomat työehtojen heikennykset. Kärsijöiksi joutuvat etenkin pienipalkkaiset, mikä näyttää sopivan hyvin EK:lle.

PAM lähtee nyt valmistautumaan normaalille liittokierrokselle.

– Ennenkin on sovittu liittokohtaisesti, se on ihan normaalia. Kun rinnalla kulkevat maan hallituksen toimet pakkolakien valmisteluineen, on kenttämme ärhäkkäämpi kuin koskaan. Ennakoin levotonta aikaa työmarkkinoille. EK ei nyt tiennyt, mitä tilasi, Selin toteaa.

Ann Selin, puheenjohtaja, 0500 750 405

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki