Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Paloautolla turvaa tehtaalle - Suominen Kuitukankaat investoi omaan kalustoon

Paloautolla turvaa tehtaalle - Suominen Kuitukankaat investoi omaan kalustoon

Julkaistu: 16.06.2011 klo 15:08
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Suominen Kuitukankaat hankki vahingontorjuntayksikön ympäristö- ja palovahinkojen vaikutusten minimoimiseksi. Vaahtosammutusyksikön sisältävä paloauto tuo turvaa kuitukangastuotantoon, jossa käytettävien materiaalien takia suurpaloriski on aina läsnä.

Tehtaan oma vahingontorjuntayksikkö vahvistaa riskienhallintaa ja ennaltaehkäisevää vahingontorjuntaa. Hankintapäätöksen taustalla oli tarve hankkia oma liikuteltava kalusto tehtaan suojeluorganisaation vahvistukseksi. Hanke on merkittävä myös alueellisesti, sillä autossa on tehokas vaahtosammutusyksikkö. Aiemmin Nakkilan VPK:n omistuksessa ollutta autoa lainataan mahdollisissa suurpalotilanteissa Satakunnan pelastusviranomaisten käyttöön. Toinen vastaava vaahtosammutusyksikkö löytyy Porin lentoasemalta.

Tiivis yhteistyö Nakkilan VPK:n kanssa

Suominen työllistää Nakkilassa 168 henkilöä, joista vajaa kymmenen on aktiivisesti osallisena Nakkilan VPK:n toiminnassa. Heillä kaikilla on valmius vahingontorjuntayksikön käyttöön. Osalla on myös savusukeltajan pätevyys.

– Toimitiloja Suomisella on viiden hehtaarin verran. Tilojen tuntemisesta on savusukeltajille suuri apu, mikäli joudumme tositoimiin, kertoo tehdaspalopäällikkö Harri Lähdemäki.

Panostukset työturvallisuuteen tuloksekkaita

Työturvallisuuden lähtökohtana on osaava ja sitoutunut henkilöstö. Tässä Suomisella on onnistuttu erinomaisesti. Toukokuussa Suominen Kuitukankaille myönnettiin Nolla tapaturmaa -foorumin ykköstason luokitus, jonka mukaan yritys on työturvallisuusasioissa maailman kärkikastia.

– Jokaisella suomislaisella on työturvallisuuskortti ja alkusammutustaito. Kaikki tapaturmat voidaan estää. Jos ei heti, niin kuitenkin ajan kanssa. Kannustamme vaara- ja läheltä piti -tilanteista raportoimiseen, sillä jokaisen vastuulla on huolehtia omasta ja muiden turvallisuudesta, muistuttaa turvallisuusinsinööri Tanja Lilja.

Lisätietoja antavat

Toimitusjohtaja Juha Jokinen, 050 438 4022, juha.jokinen@suominen.fi

Turvallisuusinsinööri Tanja Lilja, 050 385 6588, tanja.lilja@suominen.fi

Suominen Kuitukankaat kehittää ja valmistaa kuitukankaita rullatavarana pyyhkimis-, hygienia- ja terveydenhoitotuotteita valmistaville yrityksille. Asiakkaita ovat tunnetut kansainväliset merkkituotteiden valmistajat ja markkina-alueina Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Venäjä. Suominen Kuitukankaat kuuluu Suominen Yhtymään, jonka liikevaihto vuonna 2010 oli noin 173 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 900. www.suominen.fi