Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » OS/G Viestintä laajentaa palvelumuotoiluun ja asiakaskokemuksen kehittämiseen

OS/G Viestintä laajentaa palvelumuotoiluun ja asiakaskokemuksen kehittämiseen

Julkaistu: 18.02.2016 klo 10:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Viestintätoimisto OS/G Viestintä on kutsunut palvelumuotoilusta vastaavaksi konsultointijohtajaksi Mervi Rauhalan. Hän siirtyy OS/G Viestintään Markkinointi-instituutista.

Helmikuussa aloittanut Mervi Rauhala tuo OS/G Viestintään mukanaan vahvaa palvelumuotoilu- ja valmennusosaamista.

- Yhä useammissa asiakastoimeksiannoissamme havaitsemme, että viestinnän lisäksi asiakas kaipaisi tukea myös asiakaskokemuksen kehittämiseen tai palvelumuotoiluun. Mervin rekrytointi vahvistaa mahdollisuuksiamme konsultoida organisaatioita muutosten eteenpäin viennissä ja niiden jalkauttamisessa, OS/G Viestinnän toimitusjohtaja Toni Perez sanoo.

Rauhalan mukaan asiakaskokemuksen kehittämistä voi lähestyä monella tavalla. OS/G:n kulma on valmentamisen ja palvelumuotoilun yhdistäminen vahvaan viestinnän osaamiseen.

- Viestintäorganisaatiolla on perinteisesti kokonaisvaltainen kuva organisaatiosta, asiakkaista ja sidosryhmistä. Lisäksi siellä on totuttu vaalimaan pitkäjänteisesti suhteita ja rakentamaan yrityksen mainetta. Tämä antaa erinomaiset lähtökohdat myös asiakaskokemuksen kehittämiseen, Rauhala sanoo.

- Kiinnostavana alueena näemme myös sisältömuotoilun. Hyvät, asiakasta palvelevat sisällöt vaikuttavat merkittävästi asiakaskokemukseen. Palvelumuotoilun lähestymistavasta ja menetelmistä on paljon ammennettavaa, kun kehitämme asiakkaidemme asiakas- ja henkilöstöjulkaisuja, Perez toteaa.

Rauhala ja Perez huomauttavat, että digitaalisessa maailmassa kotimaiset yritykset kilpailevat kansainvälisten jättien kanssa myös asiakaskokemuksessa.

- Palvelumuotoilua tehdään OS/G:ssä hyvin verkostoituneesti, ja asiakkaan tarpeiden pohjalta tuomme tiimiin mukaan eri alojen osaajia tutkimuksesta valmennukseen. Kansainvälisten yhteistyökumppaneidemme kautta voimme auttaa myös kotimarkkinoiden ulkopuolella, Rauhala kertoo.

Rauhala toimi aiemmin Markkinointi-instituutissa palvelumuotoilun ja sisältömarkkinoinnin kouluttajana. Hän myös vastasi hankepäällikkönä uusien digitaalisten palveluiden kehittämisestä. Koulutukseltaan Mervi on FM ja MBA. Rauhala uskoo vahvasti tarinoiden voimaan ja on julkaissut kollegansa kanssa kirjan Storytelling työkaluna – vaikuta tarinoilla bisneksessä (Talentum 2014).

Mervi Rauhala, p. 040 844 6779 mervi.rauhala@osg.fi

Toni Perez, p. 0400 630 063, toni.perez@osg.fi