Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Opiskelijabarometri tarjoaa tutkittua tietoa korkeakouluopiskelijoiden opiskelusta, toimeentulosta, työskentelystä, hyvinvoinnista ja tulevaisuuden odotuksista

Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

Julkaistu: 19.04.2016 klo 12:22
Julkaisija: Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

Tiestitkö, että lähes 80 prosenttia korkeakouluopiskelijoista on innoissaan opiskelustaan? Entä tiesitkö, että 76 prosenttia yliopisto-opiskelijoista ja 69 prosenttia ammattikorkeakouluopiskelijoista pitää opetettuja asioita mielekkäinä? Sen sijaan opiskelijat näkevät yleisesti kehittämisen varaa opintojen joustavuudessa ja tarkoituksenmukaisuudessa sekä palautteen saamisessa.

Tämä ja paljon muuta opiskelijoiden arkeen liittyvää tietoa on nyt saatavilla tässä kuussa julkaistusta Opiskelijabarometrista.

Tilaa Opiskelijabarometri -julkaisu: http://www.otus.fi/index.php/julkaisut/verkkokauppa tai posti[at]otus.fi.

***

Huhtikuussa 2016 julkaistu Opiskelijabarometri 2014 on Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otuksen nyt toista kertaa toteuttama valtakunnallinen, menetelmällisesti korkeatasoinen kyselytutkimus korkeakouluopiskelijoiden elämän eri osa-alueista. Opiskelijabarometrin poikittaistiedonkeruu toteutetaan joka toinen vuosi.

Barometrin tutkimusteemoja olivat tässä tiedonkeruussa opintojen eteneminen ja opiskelukyky, sosiaalinen ja psyykkinen hyvinvointi, terveys, liikkuminen, asuminen, toimeentulo sekä työssäkäynti ja työhön liittyvät tulevaisuuden odotukset.

Barometrikyselyyn vastasi loppuvuodesta 2014 ja alkuvuodesta 2015 kaikkiaan 5 969 korkeakouluopiskelijaa, joista 1 484 oli ammattikorkeakouluopiskelijoita ja 4 485 yliopisto-opiskelijoita.

Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

Uutta tutkimustietoa