Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Oma Säästöpankki ja Pohjoismaiden Investointipankki tukevat PK-yritysten toimintaedellytyksiä

Oma Säästöpankki Oyj

Julkaistu: 28.10.2015 klo 15:00
Julkaisija: Oma Säästöpankki Oyj

Oma Säästöpankki Oyj ja Pohjoismaiden Investointipankki (NIB) ovat solmineet sopimuksen Oma Säästöpankin toimialueen PK-yrityksille ja ympäristöhankkeille suunnatusta 20 miljoonan euron lainaohjelmasta. Sopimuksen laina-aika on seitsemän vuotta.

Investointirahaa pk-yrityksille

Nyt sovitun lainaohjelman tarkoituksena on parantaa pienten ja keskisuurten yritysten mahdollisuuksia saada investointirahaa. Sopiviksi projekteiksi katsotaan hankkeet, jotka ovat linjassa NIBin tavoitteiden kanssa, eli ne kehittävät jäsenmaiden kilpailukykyä tai parantavat ympäristön tilaa. Oma Säästöpankin kanssa sovitun uuden lainaohjelman kohteina ovat erityisesti hankkeet, jotka mahdollistavat lainanottajayritysten tuotantokapasiteetin kasvun. Näitä voivat olla esimerkiksi investoinnit PK-yritysten tutkimus- ja kehitystyöhön, aineelliseen tuotantopääomaan (esim. koneisiin ja laitteisiin) tai informaatio- ja viestintäteknologiaan.

- Yhteistyö NIBin kanssa vahvistaa edelleen asemaamme suomalaisten yritysten pankkikumppanina. Kaikki tässä järjestelyssä liikkuvat eurot kohdennetaan suomalaisten PK-yritysten kilpailukykyä ja elinvoimaa parantaviin investointeihin, kertoo Oma Säästöpankin toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi.

Suurin osa Oma Säästöpankin yritysasiakkaista toimii PK-sektorilla tai maa- ja metsätalousalan yrittäjinä.

Merkittävä yhteistyö

Lainaohjelman mukaisesti Oma Säästöpankki saa jaettavakseen investointirahaa PK-sektorilla toimiville asiakasyrityksilleen 20 miljoonan euron edestä. Sopimukseen kuuluu, että NIB rahoittaa hankkeista 50 %. Tämä tarkoittaa, että Oma Säästöpankin asiakkaiden investoinnit tulevat olemaan yhteensä 40 miljoonaa euroa.

- Olemme todella ylpeitä siitä, että NIB on valinnut meidät yhteistyökumppanikseen. Tämä on hieno tilaisuus olla tukemassa entistä merkittävämmin yritysasiakkaidemme toimintaedellytyksiä, lisää Sydänlammi tyytyväisenä.

Pohjoismaiden Investointipankki (NIB) on kahdeksan jäsenmaan (Islanti, Latvia, Liettua, Norja, Ruotsi, Suomi, Tanska ja Viro) omistama kansainvälinen rahoituslaitos. Pankki rahoittaa yksityisiä ja julkisia investointihankkeita sekä jäsenmaissa että niiden ulkopuolella.

Oma Säästöpankki Oyj, toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi, 045 657 5506, pasi.sydanlammi@omasp.fi

Oma Säästöpankki Oyj, hallituksen puheenjohtaja Jarmo Partanen, 040 834 5931, jarmo.partanen@omasp.fi

Oma Säästöpankki Oyj on Suomen suurin säästöpankki. Sen tase on noin 1,9 miljardia euroa. Oma Säästöpankki palvelee 125 000 asiakastaan 44 konttorin ja yli 250 henkilön voimin. Tavoitteenamme on tarjota paikkakunnan parasta, ihmisläheistä pankkipalvelua. Asiakkaidemme taloudellinen menestyminen ja hyvinvoinnin turvaaminen ovat tärkeimmät päämäärämme.

www.omasp.fi