Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Oma Säästöpankilla vahva startti vuodelle 2015

Oma Säästöpankki Oyj

Oma Säästöpankilla vahva startti vuodelle 2015

Julkaistu: 17.04.2015 klo 13:00
Julkaisija: Oma Säästöpankki Oyj

Ensimmäisen vuosineljänneksen liikevoitto noin 7 miljoonaa euroa

Pankin liiketoiminta jatkaa positiivisen kehityksen uralla ja se näkyy myös vahvana taloudellisena tuloksena. Kasvavat ja kannattavasti toimivat yritykset ovat Suomen talouden selkäranka. Vankalla pohjalla oleva talous on merkittävä tekijä myös pankin asiakkaille.

– Korkea vakavaraisuus sekä kyky investoida palveluiden kehittämiseen houkuttavat uusia asiakkaita noin 400 – 500 asiakkaan kuukausivauhdilla, kertoo toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi.

Merkittäviä tapahtumia alkuvuodelta

Alkuvuonna pankki jatkoi nopeaa uudistumistaan. Uuden täydenpalvelun konttorin avaaminen Savonlinnaan tukee lähellä ja läsnä ajatusta. Sama ajatus nousee esiin panostuksista digitaalisten kanavien kehitykseen.

– Täysin uusi verkkopankki ja mobiilipankki-sovellus avaavat tietä helpompaan asiointiin asiakkaan ja pankin välillä. Tulevaisuudessa pankki kulkee aina mukana ja asiakas saa yhteyden omaan toimihenkilöönsä milloin ja missä vain, kuvailee Sydänlammi.

Pankki kirjoitti jälleen myös historiaa, kun julkaistiin aiesopimus jo toisen Osuuspankin liittymisestä Oma Säästöpankkiin.

Merkittävät tapahtumat:

• uusi täydenpalvelun pankkikonttori Savonlinnaan
  • uudistunut verkkopankki
  • uusi mobiilipankki-sovellus OmaMobiili
  • aiesopimus liiketoiminnan laajenemisesta Joensuun talousalueelle Oma Säästöpankin ja Pyhäselän OP:n yhdistymisen myötä

Pankin historian suurimmalla joukkovelkakirjalainalla erinomainen vastaanotto

OmaSp keräsi huhtikuun alussa 100.000.000 euroa Pohjoismaisilta pääomamarkkinoilta.

Sydänlammi sanoo, että varat käytetään asiakasrahoitukseen ja pankin maksuvalmiuden vahvistamiseen.

– Instituutiosijoittajat antoivat vahvan luottamuksenosoituksen pankille ylimerkitsemällä emission reilusti. Ensimmäistä kertaa mukana oli sijoittajia myös Ruotsista ja Tanskasta.

Yhtiökokouksessa merkittäviä päätöksiä

Varsinaisessa yhtiökokouksessa 11.4 Lappeenrannassa tehtiin pankin toimintaedellytyksiä parantavia linjaratkaisuja. Ensinnäkin historialliset kahden Osuuspankin liiketoimintojen luovutukset Oma Säästöpankille hyväksyttiin. Toiseksi pankin yhtiömuoto päätettiin muuttaa osakeyhtiöstä (oy) julkiseksi osakeyhtiöksi (Oyj). Uusi yhtiömuoto mahdollistaa muun muassa toimivat jälkimarkkinat pankin liikkeeseen laskemille joukkovelkakirjalainoille.

– Kaikki yhtiökokouksen päätökset tehtiin täysin yksimielisesti, mikä hyvin kuvaa vahvaa yhteishenkeä Oma Säästöpankin ja sen omistavien säästöpankkisäätiöiden kesken, toimitusjohtaja kiittelee.

Toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi, puh. 045 657 5506, pasi.sydanlammi@omasp.fi
Hallituksen puheenjohtaja Jarmo Partanen, puh. 040 834 5931, jarmo.partanen@omasp.fi

Oma Säästöpankki Oy on Suomen suurin säästöpankki. Sen tase on noin 1,6 miljardia euroa. Oma Säästöpankki palvelee 115.00 asiakastaan 39 konttorin ja yli 200 henkilön voimin. Tavoitteenamme on tarjota paikkakunnan parasta, ihmisläheistä pankkipalvelua. Asiakkaidemme taloudellinen menestyminen ja hyvinvoinnin turvaaminen ovat tärkeimmät päämäärämme.

www.omasp.fi