Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Ohjelmistotalo Vincit Oy kuuluu Euroopan työpaikkaeliittiin

Vincit Oy

Ohjelmistotalo Vincit Oy kuuluu Euroopan työpaikkaeliittiin

Julkaistu: 06.06.2014 klo 00:00
Julkaisija: Vincit Oy

Suomen paras työpaikka, tamperelainen ohjelmistotalo Vincit Oy, on valittu yhdeksi Euroopan parhaista työpaikoista.

Great Place to Work -instituutti on palkinnut hyviä työpaikkoja jo yli 20 vuotta. Instituutti palkitsee erityisesti yrityksiä, jotka tarjoavat hyvän kasvualustan innovaatiolle ja luovalle ajattelulle. Vincitissä hyvä työkulttuuri näkyy muun muassa johdon luottamuksena työntekijöihin. ”Me emme valvo tarkasti miten työntekijämme työskentelevät vaan annamme heille puitteet ja resurssit loistaa omassa työssään”, kertoo toimitusjohtaja Mikko Kuitunen.

Kehittyvä työntekijä on työpaikan etu

”Intohimo omaa tekemistä ja alaa kohtaan ajaa ihmisen myös kehittymään ja oppimaan uutta. Työpaikan tehtävä on tukea työntekijää tässä kehityksessä ja työntekijöiden taitojen monipuolinen kehittäminen on ehdottomasti myös työnantajan hyöty”, sanoo Kuitunen.

Hyvän työympäristön perustaa luodaan huolellisella rekrytoinnilla. Vincit muistetaan muun muassa henkilökunnan lisäämiseen tähtäävistä positiivisista yt-neuvotteluista sekä viime syksynä lanseeratusta uusien työntekijöiden tyytyväisyystakuusta. Jos työntekijä huomaa koeajan aikana, ettei Vincit ole hänelle oikea työpaikka ja irtisanoutuu tehtävästään, yritys maksaa irtisanoutumispalkkion.

Parhaalla työpaikalla voi luottaa toisiin ja olla ylpeä työstään

Great Place to Work -instituutin tekemään Parhaat työpaikat -tutkimukseen osallistui tänä vuonna 2 330 yritystä ja lähes 700 000 ihmistä vastasi kyselyyn, minkä lisäksi kunkin yrityksen johtamiskäytännöt auditoitiin. Palkintoja jaetaan kolmessa kategoriassa: suuret monikansalliset työpaikat, suuret työpaikat (yli 500 henkilöä) ja pienet sekä keskisuuret työpaikat (50–500 henkilöä). Vincitin pienten ja keskisuurten yritysten kategoriassa listalle pääsi 50 Euroopan parasta työpaikkaa. Yhteensä hyvien työpaikkojen listalle pääsi sata yritystä yhdeksästätoista eri maasta.

”Hyvien työpaikkojen aikakaudella ihmiset voivat työskennellä organisaatiossa, jossa johtajaan voi luottaa, kollegat ovat ilo ja omaa työtä voi tehdä ylpeydellä. Tällä aikakaudella työpaikat tekevät maailmasta paremman”, sanoo Great Place to Work -instituutin toimitusjohtaja China Gorman.

Vincitin puolesta palkintoa Roomaan lähtee noutamaan toimitusjohtaja Kuitunen. “Kunhan nyt ei vaan sattuisi mitään”, kommentoi kotikonttorille kuria pitämään jäävä henkilöstöjohtaja Johanna Pystynen.

Lisätietoja sijoituksesta ja fiiliksiä Roomasta torstai-illan juhlagaalatunnelmista antaa:
Mikko Kuitunen, toimitusjohtaja
mikko.kuitunen@vincit.fi

Lisätietoja Vincitin henkilöstöjohtamiseen ja -käytäntöihin liittyen antaa:
Johanna Pystynen, henkilöstöjohtaja
johanna.pystynen@vincit.fi

Huom. Gaala alkaa torstaina 6.6. klo 21:00 Suomen aikaa ja sen aikana Mikon tavoittaa parhaiten tekstarilla, jolla voi jättää myös soittopyynnön. Etukäteistunnelmia voi kysellä pitkin päivää. Perjantainakin voi tavoitella, kunhan ei ihan aamusta soittele.

--

Vincit on Suomen paras työpaikka 2014. Vuonna 2007 perustettu Vincit on ohjelmistotalo, jossa työskentelee parhaillaan lähes 100 asiantuntijaa.  Yrityksen pääliiketoiminta on räätälöityjen ohjelmistojen tuotekehityspalvelut. Huippulaadun takeena Vincit tarjoaa toimituksilleen sataprosenttisen tyytyväisyystakuun. www.vincit.fi.