Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » MUISTUTUS: Teknologiateollisuuden vetovoimaohjelman julkistus 26.6. – Kuinka nuoret saataisiin kiinni työelämään jo opintojen aikana?

Teknologiateollisuus ry

Kutsu.
Julkaistu: 25.06.2012 klo 09:27
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Tervetuloa Teknologiateollisuuden uuden vetovoimaohjelman "Teknologiateollisuus – mahdollisuuksien maailma nuorille" julkistamistilaisuuteen.

Aika: ti 26.6.2012 klo 9.00–10.30
Paikka: Eteläranta 10, Helsinki, 2. krs Neuvottelukeskus, P24

Teknologiateollisuuden yritykset ja Teknologiateollisuus ry ovat jo pitkään toimineet nuorten innostamiseksi teknologia-alojen opintoihin ja teknologiateollisuuden töihin.  Toimien arvioimiseksi tehtiin laaja kyselytutkimus, jossa selvitettiin opettajien, koululaisten ja opiskelijoiden mielikuvia ja tietoja teknologiateollisuudesta ja alan opinnoista.

Yritykset toivovat suoraa kontaktia nuoriin; nuoret tarvitsisivat aitoja kokemuksia erilaisista työtehtävistä ja yritysten toiminnasta. Tilaisuudessa julkaistavassa raportissa kerrotaan kyselyn tuloksista sekä Teknologiateollisuuden vetovoimatoimenpiteiden uusista painopisteistä. Mukana on konkreettisia esimerkkejä onnistuneista yritysten ja oppilaitosten yhteistyökäytännöistä.

OHJELMA

Aamiaisbuffet

9.00               Avaus
                      Johtaja Mervi Karikorpi

Teknologiateollisuuden uusi vetovoimaohjelma 2012–2015
                      - Hyviä tuloksia pitkäjänteisellä yritys–kouluyhteistyöllä
                      - Nuoret tarvitsevat lisää tietoa teknologiateollisuudesta
                      - Yritykset ja nuoret uuden ohjelman keskiössä
                      Johtava asiantuntija Birgitta ruuti

10.00             Keskustelua

Median ilmoittautumiset: sini.kaukonen@teknologiateollisuus.fi

Lämpimästi tervetuloa!

Teknologiateollisuus ry

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 600 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.