Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Mielenilmaus osa-aikaisten kassatyöntekijöiden saamaa käräjäoikeuden päätöstä vastaan

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry-Pirkanmaa

Julkaistu: 19.12.2014 klo 07:30
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry-Pirkanmaa

Mielenilmaus osa-aikaisten kassatyöntekijöiden saamaa käräjäoikeuden päätöstä vastaan K-citymarket Lielahden pihalla perjantaina 19.12. klo 17.00 alkaen.

Tuija Hanhisalo ja Nadja Nurminen hävisivät vastentahtoista osa-aikaisuutta koskevan oikeusjutun K-citymarketille Pirkanmaan käräjäoikeudessa. Tästä syystä haluamme osoittaa solidaarisuutta työntekijöille ja esittää mielipiteemme kaupan alan osa-aikaisuuteen liittyvistä käytännöistä.

Hanhisalo on työskennellyt osa-aikaisena K-citymarketissa vuodesta 1988 lähtien. Tällä hetkellä työsopimus takaa hänelle 31 viikkotuntia. Hanhisalon tuntimäärää ei ole nostettu, vaikka työpaikalle on palkattu useita uusia työntekijöitä. Käsityksemme mukaan tämä on vastoin työsopimuslakia.

Lisätiedot: Niina Koivuniemi p. 050 592 2493

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAM on ammattiliitto, johon kuuluu n. 230 000 palvelualan ammattilaista. PAM on sinun ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisellä palvelualalla. PAM neuvottelee palvelualoille työehtosopimukset ja valvoo jäsentensä etuja.

Suomen suurin yksityisten palvelualojen ammattiliitto syntyi vuonna 2000. Jäseniä PAMissa on jo n. 230 000, ja suurin osa heistä työskentelee vähittäiskaupassa, hotelli- ja ravintola-alalla, kiinteistöpalveluissa sekä vartiointialalla. Voit liittyä PAMiin jo silloin, kun opiskelet palvelualalle. Opiskelijalle jäsenyys on ilmainen.

Palvelualojen ammattiliitto PAM on sinun ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisillä palvelualoilla.