Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Mediamaisterin ja Haltun yhteistyö alkaa

Mediamaisterin ja Haltun yhteistyö alkaa

Julkaistu: 13.01.2014 klo 12:00
Julkaisija: Haltu Oy

Erilaisiin joukkoviestimiin on tullut tieto Mediamaisteri Group Oy:n sekä Haltu Oy:n alkavasta yhteistyöstä uudenlaisen oppimisympäristön toiminnallisuuksien kehittäjinä. Millaisista toiminnallisuuksista puhutaan ja miten nämä kaksi yritystä täydentävät toisiaan?

Haltun Dream-teknologian hyödyntäminen Mediamaisterin LMS-alustalla luovat uudenlaisia mahdollisuuksia liiketoiminnalle. Yhdistetyt teknologiat tekevät kehitettävästä kokonaisuudesta entistäkin kustannustehokkaan, ketterän ja helposti laajennettavan siten, että myös muut toimijat kuten mm. oppimispelejä toteuttavat yritykset tai kustantajat pystyvät tarjoamaan omia palvelujaan loppuasiakkaille yhden kanavan kautta.

Mediamaisteri Group Oy:n toimitusjohtaja Mikko Toriseva näkee yhteistyössä uusia mahdollisuuksia: ”Yhteistyö Haltun kanssa on lähtenyt liikkeelle helposti ja vauhdikkaasti, missä taustalla on samanlainen ajattelumalli avoimuudesta niin toiminnassa kuin teknologiassa sekä halu rakentaa aiempaa joustavampia ja parempia web-palveluja asiakkaiden käyttöön.

Haltun toimitusjohtaja ja perustaja Mikko Sävilahti odottaa yhteistyöltä uusien projektien myötä uusia haasteita: "Yhteistyössä Mediamaisterin kanssa pystymme toteuttamaan suuria avoimen lähdekoodin ohjelmistoihin perustuvia projekteja, joissa voidaan hyödyntää molempien yritysten parasta osaamista. Uskon, että Haltu pystyy tuomaan MMG:lle lisävoimaa sellaisiin projekteihin, jotka vaativat merkittävästä ohjelmistokehitystä, mobiiliosaamista tai järjestelmäintegraatioita.”

Haltu Oy:n ydinosaamista ovat järjestelmäintegraatiot, ohjelmistojen räätälöinti, muokkaus ja kehittäminen sekä Dream-teknologiaan pohjautuvien oppimisalustaratkaisujen toteuttaminen. Mediamaisterilta taas tulee osaaminen LMS-työkalujen tuntemuksesta niin ylläpito-, tuki- ja koulutustarjonnan kautta sekä lähes 15 vuoden kokemus alalta ja satojen toteutettujen projektien myötä.
Yhteistyö on rakentunut hiljalleen viimeisen vuoden aikana ja ensimmäisenä konkreettisena esimerkkinä on Kuntien Tiera Oy:lle yhteistyössä kuntien kanssa kehitettävä oppimisympäristö. ”Pieninä ja potentiaalisina tamperelaisina yrityksinä voimien yhdistäminen on tuottanut jo hyvin nopeasti mukavia tuloksia ja tulevaisuuden visiot rakentuvat suurille suunnitelmille”, Mikko Toriseva paljastaa tulevaisuudesta.

Yhteistyön seuraavat askeleet ovat muissa yhteisprojekteissa niin julkiselle kuin yksityisellekin puolelle ja lisäksi molempien yritysten agendalla on kansainvälistyminen, johon yhteistyön ja referenssien kautta saadaan hyvää uskottavuutta ja vauhditusta. Yhteistyön aloittamisesta tulee olemaan hyötyä molemmille yrityksille sekä ehdottomasti niin uusille kuin nykyisillekin asiakkaille.

Mikko Sävilahti, toimitusjohtaja, Haltu Oy,
mikko@haltu.fi, +358-50-3506464, http://haltu.fi

Mikko Toriseva, toimitusjohtaja, Mediamaisteri Group Oy,
mikko.toriseva@mediamaisteri.com, 0102818010, http://mediamaisteri.com

Haltu Oy on 2010 perustettu ketterien ohjelmistojen kehittämiseen erikoistunut web- ja mobiiliteknlogioiden osaaja. Palvelemme monipuolisesti erikokoisia asiakkaita tarjoten koko yhteistyöverkostomme voimalla. Projekteissa hyödynnetään paljon avoimen lähdekoodin teknologioita. Yrityksen henkilömäärä on 10.

Mediamaisteri Group Oy on vuonna 2000 perustettu valtakunnallisesti toimiva asiantuntijayritys, jonka tehtävänä on avoimen lähdekoodin ratkaisujen avulla tukea asiakasorganisaatioidemme viestintää, oppimista, kehittymistä ja kehittämistä. Mediamaisterin toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Hämeenlinnassa ja Turussa sekä päätoimipiste Tampereella. Yrityksessä työskentelee 30 henkilöä.