Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Mediakutsu: Tervetuloa seuraamaan SASKin Solidaarisuuspäiviä Hämeenlinnan Verkatehtaalle 8.-9.2.2014

Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK Ry

Kutsu.
Julkaistu: 03.02.2014 klo 15:24
Julkaisija: Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK Ry

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskuksen SASKin perinteiset Solidaarisuuspäivät järjestetään Hämeenlinnan Verkatehtaalla tulevana viikonloppuna 8.-9.2.2014. Päivien teemana on maailman nuoret ja kunnon työ. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita seuraamaan ohjelmaa ja haastattelemaan vieraita.

SASK on suomalaisen ay-liikkeen kehitysyhteistyö- ja solidaarisuusjärjestö. SASKin jäsenenä on ammattiliittoja kaikista kolmesta palkansaajakeskusjärjestöstä. Jäsenliittojensa kautta SASKiin kuuluu noin 1,7 miljoonaa suomalaista. SASKin perustehtävänä on tukea ja edistää ammattillista järjestäytymistä kehittyvissä maissa. Työtä tehdään Suomen ulkoministeriön sekä suomalaisten ammattiliittojen tuella.

Tilaisuuteen on ilmoittautunut noin 400 suomalaista ay-aktiivia ja ay-vaikuttajaa eri puolilta Suomea.

Tilaisuudessa esiintyvät mm. kehitysministeri Pekka Haavisto, europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen, teollisuusalojen ammattiliittojen kansainvälisen kattojärjestön IndustriALLin pääsihteeri Jyrki Raina, Indonesian metalliliiton puheenjohtaja Said Iqbal sekä Geraldo Iglesias kansainvälisestä elintarviketyöntekijöiden liitosta.

Katso Solidaarisuuspäivien ohjelma täältä.

Lisätietoa SASKin verkkosivuilta.

Paikalle saapuvuvia toimittajia pyydetään ilmoittautumaan perjantaihin 7.2. klo 12.00 mennessä spostiin viestinta@sask.fi.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Tiedottaja Aleksi Vienonen, p 040 743 2981 (aleksi.vienonen@sask.fi)

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK on suomalaisen ay-liikkeen kehitysyhteistyöjärjestö, jonka hankkeiden kautta kehittyvien maiden ammattiliittoja autetaan vahvismaan verkostojaan, parantamaan osaamistaan ja puolustamaan tehokkaammin jäsentensä oikeuksia. Verkkosivut: www.sask.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki