Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Mediakutsu aamiaistilaisuus: Näkymiä työllisyyteen, miltä tilanne näyttää palvelualan työntekijöiden silmin, onko kohtuus katoamassa? Tervetuloa maanantaina 13.6.2016!

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Kutsu.
Julkaistu: 09.06.2016 klo 10:32
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Suomessa on korkea työttömyys ja samanaikaisesti avoimena olevia työpaikkoja on runsaasti. Mistä tämä johtuu? Työttömyydestä huolimatta erityisesti joitain palvelualojen avoimia tehtäviä tuntuu olevan vaikea täyttää. Eikö työvoima liiku? Vai onko ongelmat tarjottavan työn laadussa?

Työnvastaanottovelvoitteita ollaan tiukentamassa. Mitä ne voivat merkitä työnhakijalle? Entäpä kun niihin lisätään 0-tuntisopimukset ja muut työn teettämisen moninaistuvat muodot?

Tervetuloa Palvelualojen ammattiliitto PAMin aamiaistilaisuuteen maanantaina 13.6. klo 8.30–11 Cafe Violaan Kaisaniemenrantaan. Tilaisuudessa paikalla myös PAMin puheenjohtaja Ann Selin.

Ohjelma:

• Tervetuloa ja tilaisuuden avaus
    Timo Piiroinen, viestintäjohtaja, PAM
  • Kannustinloukot purkuun - ihmisyyttä unohtamatta
     Egëzona Kllokoqi-Bublaku, sosiaalipolitiikan asiantuntija ja Antti Veirto tutkimuspäällikkö, PAM
  • Työvoimapulasta työvoimapulmaan? Työttömyys ja avoimet työpaikat palvelualoilla
    Antti Veirto, tutkimuspäällikkö, PAM
  • Suunta kohti työtä läheltä ja kaukaa, palvelualojen työllisyys ja työn perässä liikkuminen
    Aino Kalmbach, ekonomisti, PAM
  • Koulutuksesta avaimet työvoiman laadun kehittämiseen
    Mikko Laakkonen, koulutuspoliittinen asiantuntija PAM

Aamiaista tarjolla kello klo 8.30 alkaen. Ohjelma alkaa klo 9.00.

Ilmoittaudu 12.6.2016 mennessä jani.ryhanen@pam.fi

Paikka:

Cafe Viola
Kaisaniemenranta 2

Lisätiedot:
Timo Piiroinen, viestintäjohtaja, puh. 050 360 5669

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki