Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Lehdistökutsu TTS:n puunkorjuu- ja kuljetusseminaariin 4.6.2015

TTS Työtehoseura

Lehdistökutsu TTS:n puunkorjuu- ja kuljetusseminaariin 4.6.2015

Kutsu.
Julkaistu: 22.05.2015 klo 09:47
Julkaisija: TTS Työtehoseura

Arvoisa metsäkone- ja puutavarankuljetusyrittäjä, puunkorjuu- ja kuljetuspalveluja käyttävän yhtiön edustaja, alan järjestön tai koulutusta rahoittavan tahon edustaja.

Tervetuloa TTS Työtehoseuran järjestämään seminaariin Imatralle. Tilaisuudessa kuullaan TTS:n tarjoamista metsäkoneenkuljettajien ja puutavarayhdistelmänkuljettajien koulutuksista sekä ideoidaan ja kehitetään uusia ennakkoluulottomia toimintamalleja.

TTS Työtehoseura vastaa metsäalan kasvavaan kuljettajatarpeeseen lisäämällä metsäkoneenkuljettajien ja puutavara-autonkuljettajien aikuiskoulutusta ja kehittämällä uusia aiempaa työelämälähtöisempiä koulutusmalleja. Alalle tulevien uusien kuljettajien tarpeeksi on metsäteollisuuden tekemien tämän hetkisten investointipäätösten mukaan arvioitu 600 metsäkoneenkuljettajaa ja 300 puutavara-autonkuljettajaa vuodessa. Uusia kuljettajia valmistuu oppilaitoksista vuosittain yhteensä noin 400.

Nopeatempoinen oikein kohdennettu aikuiskoulutus on ainut tapa kouluttaa uusia ammattitaitoisia kuljettajia työelämän edellyttämässä tahdissa. TTS kartoittaa Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen alueella yhteistyössä paikallisen TE-toimiston kanssa alalla jo toimineiden soveltuvuutta metsäkonetyöhön ja ammattiosaamista sekä koulutustarpeita.

Seminaaripaikka:
Imatran Kylpylä, Purjekuja 2, Imatra

Aika:
Torstaina 4.6.2015. Seminaari klo 12.00 -16.00, jonka jälkeen maisemaristeily Saimaalla klo 16.30–18.00

Ohjelma:

12.00–12.45                                  Ilmoittautuminen ja lounas buffet-pöydästä

12.45–13.00                                  Alkusanat ja TTS:n esittely

13.00–13.30                                  Tulevaisuuden kuljettajatarve metsäteollisuuden näkökulmasta

13.30–14.00                                  Metsäkoneyritysten odotukset kuljettajakoulutukselle

14.00–14.15                                  Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen puheenvuoro, Jaana Komi

TAUKO                                           Kahvitarjoilu

14.30–15.00                                  Kuljetusyritysten puheenvuorot, Heikki Lappalainen SKAL

15.00–15.30                                  TTS:n metsäkoneen ja puutavarayhdistelmän kuljettajakoulutukset,
                                                    Heikki Syvälä ja Pasi Kuuluvainen

15.30–16.00                                  Seminaarin loppukeskustelu ja päätössanat.

16.30–18.00                                  Maisemaristeily Kylpylän rannasta m/s Christinalla, n.1,5 h

Osallistuminen seminaariin oheisesta linkistä www.tts.fi/osallistun 30.5.2015 mennessä.

Osallistumismaksu 50 €.

Imatran Kylpylä tarjoaa alennushintaisen yöpymisen seminaarivieraille. Varaukset suoraan: Varausyhteystiedot majoituksen osalta: myynti@imatrankylpyla.fi tai 020 7100 502 ja "salasana" hinnalle metsä-seminaari.

Pasi Kuuluvainen, TTS, pasi.kuuluvainen@tts.fi, p. 050 3485 884

TERVETULOA KEHITTÄMÄÄN KULJETTAJAKOULUTUSTA!

TTS Työtehoseura on valtakunnallinen koulutus-, tutkimus- ja kehittämisorganisaatio, joka kouluttaa vuosittain noin 10000 opiskelijaa eri alojen ammattilaisiksi. Koulutustoiminnan lisäksi TTS Työtehoseura tutkii ja kehittää noin 100 vuosittaisen projektin avulla työmenetelmien toiminnallisuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki