Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Leadin vie suomalaista käyttökokemusosaamista Iso-Britanniaan

Leadin Oy

Leadin vie suomalaista käyttökokemusosaamista Iso-Britanniaan

Julkaistu: 07.01.2015 klo 09:35
Julkaisija: Leadin Oy

Kokonaisvaltaisia käyttökokemuspalveluja tarjoava Leadin ilmoitti tänään avaavansa toimipisteen Iso-Britanniaan. Yhtiön tutkimus-, suunnittelu- ja toteutuspalveluita käyttävät monet kansainväliset asiakkaat, mm. Jaguar Land Rover, ABB ja Transas Marine. Uusi toimipiste avataan Swanseaan Walesiin 15.1.2015. Yhtiön tavoitteena on luoda 30 uutta työpaikkaa Isoon-Britanniaan kolmen vuoden aikana.

“Olen erittäin tyytyväinen tähän päätökseen. Iso-Britannia on suuri markkina, jossa on useilla sektoreilla paljon tarvetta entistä käyttäjäystävällisemmille tuotteille ja palveluille”, sanoo Harri Mansikkamäki, perustettavan Leadin UK:n toimitusjohtaja. ”Swansea on luontainen valinta ensimmäiseksi Iso-Britannian toimipisteeksemme, sillä Etelä-Walesin alueella on meille paljon potentiaalisia asiakkaita. Lisäksi jo pidempään jatkunut läheinen yhteistyö Swansean yliopiston kanssa sekä Walesin hallinnon erittäin myönteinen vastaanotto vauhdittivat päätöstämme”, hän jatkaa.

Edwina Hart, Welsh Economy Minister, iloitsee Leadinin päätöksestä: ”Tämä on hyvin tervetullut ja tärkeä investointi korkean teknologiaan alueelle, yhdelle avainsektoreistamme. Se tuo mukanaan hyvin palkattuja korkean osaamisen työpaikkoja. Tutkimus ja innovaatio ovat keskeisiä toimintoja korkean teknologian alueella ja juuri tämänlaisia ulkomaisia investointeja haluamme Walesiin.”

”Huolehdimme siitä, että käyttäjän tarpeet tunnistetaan ja ne huomioidaan kaikissa tuotekehityksen vaiheissa. Tämä lähestymistapamme on tuottanut erinomaisia tuloksia monilla toimialoilla autoteollisuudesta Internet of Things –ratkaisuihin ja terveysteknologiaan. Olemme varmoja, että tuotamme lisäarvoa myös Iso-Britanniassa oleville asiakkaillemme”, sanoo Leadinin toinen perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Juha Lehikoinen

Liiketoiminnassaan Leadin auttaa asiakasyrityksiä toteuttamaan erinomaisen käyttökokemuksen tarjoavia palveluja ja tuotteita. Leadinin asiantuntijat nostavat kehitystyön tärkeimmän kohteen – käyttäjän – asiakkaan tuotekehitysprosessin keskipisteeseen. Ihmislähtöisellä työskentelyllä saadaan aikaan yksinkertaisia ja tehokkaita ratkaisuja jotka vetoavat käyttäjiinsä miellyttävällä tavalla arjessa, teollisuuden- tai terveydenhuollon työtehtävissä sekä myös erityistarpeita omaavissa ryhmissä.

Yhtiö jatkaa ja laajentaa Swansean yliopiston kanssa tehtävää yhteistyötä. Professori Matt Jones, Head of Science, toimii yhtiön neuvonantajana sekä osallistuu myös asiakashankkeisiin. Professori Jones on arvostettu ja kansainvälisesti tunnustettu asiantuntija, ja hänellä on laaja yhteistyöverkosto niin teollisuuden kuin tutkimuksenkin piirissä.

Welsh Governmentin tiedote Leadinin Swansean toimipisteen avaamisesta:

Harri Mansikkamäki

Toimitusjohtaja, Leadin UK

Juha Lehikoinen

Hallituksen puheenjohtaja, Leadin Group

+358 44 997 2050

Topi Koskinen

Toimitusjohtaja, Leadin Group

Leadin verkossa:

www.leadin.fi

@LeadinOy / @leadinUK

Leadin tarjoaa kokonaisvaltaisia käyttökokemuspalveluita. Yhtiön tutkimus-, suunnittelu- ja toteutuspalveluita käyttävät monet kansainväliset asiakkaat, mm. Jaguar Land Rover, ABB ja Sandvik. Leadinilla on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja Swanseassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2014 ylittää 2,2 M€ ja se työllistää tällä hetkellä 37 asiantuntijaa Suomessa ja Iso-Britanniassa.