Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Lahden seudun yritykset ja opiskelijat kohtasivat Tulevaisuuden Tähdet -tapahtumassa

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Julkaistu: 21.01.2015 klo 12:26
Julkaisija: Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

(Julkaisuvapaa 21.1. klo 15.30)

Tulevaisuuden tähdet -tapahtumassa keskiviikkona 21.1. kohtasivat ainutlaatuisella tavalla Lahden alueen korkeakoulu-opiskelijat ja elinkeinoelämän edustajat.

Tapahtumaan osallistui yhteensä noin 300 alueen yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijaa. Kyseessä oli iltapäivän jatkotapahtuma Lahden Messukeskuksessa samana päivänä pidetylle DuuniExpolle.

Opiskelijat ovat Lahden alueen tulevaisuuden tähtiä ja merkittävin voimavara. Moni heistä ei kuitenkaan pääse tutustumaan opiskelunsa aikana kuin pieneen osaan alueen yrityselämästä ja sen tarjoamista mah-dollisuuksista. Tulevaisuuden tähdet -tapahtuman tavoitteena oli tehdä opiskelijoille tutuksi Lahden seudun elinkeinoelämää - yrityksiä, tuotteita ja brändejä - sekä seudun erityisvahvuuksia.

Tapahtuma antoi opiskelijoille mahdollisuuden tavata yritysedustajia, kuulla heidän menestys- ja selviytymistarinoitaan sekä keskustella siitä, mitä Lahden seudulla on tarjottavana opiskelijoille nyt ja tulevaisuudessa. Tapahtumassa keskusteltiin myös rekrytoinnista, työuran rakentamisesta sekä yleisesti ottaen työelämän haasteista.

Tilaisuuden juontajana ja keskusteluun haastajana toimi lahtelaislähtöinen ja Lahteen paluumuuton tehnyt urheilutoimittaja ja juontaja Teemu Niikko.

Operaatio L.B.R.:n yritysedustajia mukana Team Lahti Region -hengessä
Operaatio L.B.R. on LADECin syksyllä 2014 toteuttama kampanja Lahden seudun markkinoimiseksi yritysympäristönä. Kampanjaan osallistuneet Lahden seudun yritysedustajat olivat mukana Finnkinon tilaisuudessa Team Lahti Region -hengessä. Myös Päijät-Hämeen Viljaklusteri ja L-Fashion Groupin Luhta Home olivat mukana tilaisuusjärjestelyissä. Tapahtuma on yksi käytännön osoitus Lahden seudun yhteishengen nostattamisesta ja halusta toimia yhteisellä rintamalla.

Tilaisuudessa oli mukana Operaatio L.B.R:ssä mukana olleita tahoja: Anssi Rantasalo, Kemppi Oy; Esa Rusila, Peikko Finland Oy; Minna Patosalmi, Ferroplan Oy; Päivi Leiwo, Oilon Oy; Paul Stucki, Orfer Oy; Timo Valtonen, Renor Oy; Muotoilija Marianne Valola; Isko Lappalainen, iam design; Sirkku Vesa, Jousivesa Oy ja Tanja Arvila, Messilä Maailma Oy sekä Jyrki Myllyvirta, Lahden kaupunki ja Jukka Rantanen, LADEC.

Tapahtuman järjestivät Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahden ammattikorkeakoulu Oy ja Lahden Yliopistokampus. Tapahtuma on osa LADECin hallinnoimaa, Euroopan aluekehitysrahaston ja Päijät-Hämeen liiton rahoittamaa ELITE-hanketta.

Lisätietoja antavat 21.1. klo 14.30 asti:

Tarja Pellinen
Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy
tarja.pellinen@ladec.fi
050 597 880

Aku Mattila
Lahden ammattikorkeakoulu Oy
aku.mattila@lamk.fi

Anu-Liisa Rönkä
Lahden Yliopistokampus
anu-liisa.ronka@lahdenyliopistokampus.fi

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy – Kestävän kasvun vauhdittaja
LADECin tehtävänä on kehittää Lahden seudun elinkeinoelämän kasvun edellytyksiä, kilpailukykyä ja vetovoimaisuutta. LADEC tarjoaa yrityksille monipuolisia yrittäjyys-, sijoittumis- sekä kasvu- ja kehittämispalveluita. Osaamiskärkinämme ovat cleantech ja teollinen muotoilu. Yhtiöllämme on laaja kansainvälinen yhteistyöverkosto erityisesti cleantech- ja kasvurahoitussektoreilla.