Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Kotimainen Maestro haastaa globaalit ohjelmistojätit: ”Tietojärjestelmän pitää tehdä tulosta

Maestro

Julkaistu: 06.05.2013 klo 13:30
Julkaisija: Maestro

Suomalainen ohjelmistotalo Maestro lanseeraa toukokuun alussa uuden MaestroNG-järjestelmän, jolla se haastaa kansainväliset ERP-toimittajat kotimaisilla markkinoilla.

MaestroNG eroaa markkinoiden muista toiminnanohjausjärjestelmistä siten, että se on suunniteltu kotimaisten vaatimusten mukaan, erityisesti tukemaan myyntiä ja asiakastyötä kaikissa niiden vaiheissa. Toiminnanohjauksen perinteisten palojen lisäksi yritys saa samalta työpöydältä kaiken asiakkaaseen liittyvän tiedon sekä myynnin työkalut, verkkokaupasta kanta-asiakasjärjestelmään.

”Olemme luoneet järjestelmän, jossa kaikki asiakastieto on tuotu uudella tavalla myynnin tueksi ja asiakas nostettu keskiöön. Tällaiselle järjestelmälle on suuri tarve, sillä asiakaskokemuksella ja järjestelmän tuella on oleellinen merkitys myynnin kasvattamisessa. Järjestelmän on oltava samaa yhtenäistä kokonaisuutta verkkokaupasta kassalle saakka ja järjestelmän pitää auttaa käyttäjäänsä tekemään tulosta”, Maestron toimitusjohtaja Mika Savolainen analysoi.

Maestro uskoo, että erityisesti pk-sektori ja kaupan alan ketjut kaipaavat järjestelmiltään entistä vähemmän rajapintoja ja ketterämpää, kotimaisiin oloihin suunniteltua käytettävyyttä.

”Suuret kansainväliset ohjelmistotalot hallitsevat markkinaa edelleen, mutta niiden tarjoamat ratkaisut vaativat suomalaisessa ympäristössä toimiakseen monesti työlästä räätälöintiä”, Savolainen pohtii.

Elinkaareton järjestelmä pyörii pilvestä

Maestro pitää kilpailuvalttinaan myös ohjelmistonsa elinkaarettomuutta, jolloin käyttäjää ei säännöllisin väliajoin pakoteta vaihtamaan koko järjestelmäänsä, vaan uudet ohjelmistopäivitykset toimitetaan osana jatkuvaa ylläpitosopimusta.

”On kohtuutonta, jos asiakas joutuu ostamaan saman järjestelmän monta kertaa uudestaan. Elinkaarettomuus helpottaa elämää ja auttaa keskittymään ydinliiketoimintaan ilman katkoja. Meille kyse on satsauksesta pitkäkestoisiin asiakassuhteisiin”, Savolainen sanoo.

MaestroNG toimii pilvipalveluna, ja sitä tarjotaan yritys- ja kuluttajakauppaan keskittyneille kaupan ja palvelualojen yrityksille.

Mika Savolainen, toimitusjohtaja
mika.savolainen@maestro.fi

Taru-Maija Ruuskanen, markkinointipäällikkö
taru-maija.ruuskanen@maestro.fi

Maestro
Maestro on kotimainen tietojärjestelmätoimittaja. Tarjoamme asiakkaillemme valmiista ohjelmistokomponenteista koostuvia, pala kerrallaan laajennettavia toimintajärjestelmiä. Menestyksen takana ovat aidot kumppanuudet asiakkaiden kanssa sekä osaava henkilöstö. Vuonna 1986 perustetussa yhtiössä työskentelee 85 asiantuntijaa Savonlinnassa, Lappeenrannassa ja Helsingissä sekä Intiassa.
www.maestro.fi