Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Kiinteistöpalvelualan yrittäjät laiminlyövät yleissitovaa työehtosopimusta Häme-Pirkanmaalla!

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry-Pirkanmaa

Julkaistu: 24.01.2014 klo 11:01
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry-Pirkanmaa

Häme-Pirkanmaalla kysytään erityisesti Kiinteistöpalvelualojen (mm. siivoojat, kiinteistöhoitajat) työntekijöiltä onko heidän työnsä pisteytetty?

Kartoitimme Häme-Pirkanmaan kiinteistöpalvelualojen kaikki työpaikat. Tutkimuksessa selvisi että yli puolessa alan työpaikoista ei ole tehty lainkaan pisteytystä eli määritelty työntekijöiden palkkatasoa TESsin mukaan. Työnantajat voivat maksaa mitä palkkaa tahansa, jopa alle 8 euroa. Monissa Häme-Pirkanmaan kunnissa nämä työehtosopimusta rikkovat yritykset hoitavat kiinteistöhuollon mm. kaupungeille ja kunnille.

Yksityinen ja julkinen kiinteistöpalveluala työllistää kaiken kaikkiaan yli 100 000 henkilöä!

Alla linkki kiinteistöpalvelualan palkkataulukoihin:

PAMilaiset kiertävät työpaikoilla ympäri Suomea.

PAMin aktiivit ja työntekijät kiertävät palvelualojen työpaikoilla Viikko 5:n aikana 27.–31. tammikuuta. Kampanjaviikon aikana pamilaiset kiertävät ympäri Suomea jakamassa tietoa ja keskustelemassa työntekijöitä askarruttavista asioista.

Kysymme työntekijöiltä kuulumisia, ja kannustamme työporukoita keskustelemaan työpaikan yhteisistä asioista.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita mukaan työpaikkakierroksille.

Lisätietoja,

Niina Koivuniemi, aluepäällikkö

Puh.050-5922493

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAM on ammattiliitto, johon kuuluu n. 230 000 palvelualan ammattilaista. PAM on sinun ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisellä palvelualalla. PAM neuvottelee palvelualoille työehtosopimukset ja valvoo jäsentensä etuja.

Suomen suurin yksityisten palvelualojen ammattiliitto syntyi vuonna 2000. Jäseniä PAMissa on jo n. 230 000, ja suurin osa heistä työskentelee vähittäiskaupassa, hotelli- ja ravintola-alalla, kiinteistöpalveluissa sekä vartiointialalla. Voit liittyä PAMiin jo silloin, kun opiskelet palvelualalle. Opiskelijalle jäsenyys on ilmainen.

Palvelualojen ammattiliitto PAM on sinun ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisillä palvelualoilla.