Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Kesko motivoi henkilökuntaansa kepillä ja heikennyslistalla! PAMilaiset vihaisia!

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry-Pirkanmaa

Julkaistu: 04.04.2014 klo 10:01
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry-Pirkanmaa

Tänään Euroopan ay-liikkeen toimintapäivänä 4. huhtikuuta klo 14-16

Tampereella keskustorilla ay-aktiivit puolustavat mm. Keskolaisten työläisten oikeuksia:

Kesko irtisanoo henkilökuntaa, lopettaa tavarataloja, ja samaan aikaan antaa massiivisia etuja johtajille.

Työntekijöiden edustajat luottamusmiehet, ovat saaneet juuri käsiinsä Kaupan yleissitovan työehtosopimuksen heikennyslistan.

Heikennyslistalla työntekijöitä velvoitetaan henkilökohtaisesti luopumaan jo saavutetuista eduista.

Keskon johto esittää mm. työhönsidonnaisuusajan pidentämistä, sunnuntai- ja viikonloppuvapaista luopumista, vuorokausilevon lyhentämistä, jopa parin tunnin hyppyvuoroja.

Nyt tarvittaisiin TESsin pykälien parannus-, ei heikennyslistoja. Työntekijöiden motivaation kohotusta Kesko voisi tehdä mm. noudattamalla työsopimuslakia mm. lisätuntien antamisessa ja tasa-puolisuudessa. Citymarket ketjulla on tällä hetkellä Häme-Pirkanmaan alueelta menossa 2 riitajuttua Pirkanmaan käräjäoikeuteen.

PAMin Häme-Pirkanmaan alueen aluepäällikkö Niina Koivuniemi on pöyristynyt Keskon ”keppilinjasta”! Aluepäällikkö kertoo torilla lisää Keskon linjasta!

Uskooko nykyaikainen johto ”keppilinjan” vielä tänä päivänä toimivan?

Keskon johtajan lisäeläke:

Synkät uutiset keskolta:

Ay-järjestöjen toimintapäivä:

Tule keskustelemaan lisää aiheesta tänään 4.4. klo 14-16 Jugend-torille (Keskustorin-vieressä).

Lisätietoja Niina Koivuniemi 050 59222493

CM Lielahden luottamusmies Petteri Isotalo 046 9029391

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAM on ammattiliitto, johon kuuluu n. 230 000 palvelualan ammattilaista. PAM on sinun ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisellä palvelualalla. PAM neuvottelee palvelualoille työehtosopimukset ja valvoo jäsentensä etuja.

Suomen suurin yksityisten palvelualojen ammattiliitto syntyi vuonna 2000. Jäseniä PAMissa on jo n. 230 000, ja suurin osa heistä työskentelee vähittäiskaupassa, hotelli- ja ravintola-alalla, kiinteistöpalveluissa sekä vartiointialalla. Voit liittyä PAMiin jo silloin, kun opiskelet palvelualalle. Opiskelijalle jäsenyys on ilmainen.

Palvelualojen ammattiliitto PAM on sinun ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisillä palvelualoilla.