Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Juhana Vartiaiselle merkittävä luottamustehtävä Ruotsin työmarkkinaosapuolilta

VATT

Juhana Vartiaiselle merkittävä luottamustehtävä Ruotsin työmarkkinaosapuolilta

Julkaistu: 09.01.2014 klo 12:47
Julkaisija: VATT

Ruotsin teollisuuden työnantajien ja työntekijöiden yhteisen ns. Teollisuussopimuksen osapuolet ovat kutsuneet VATT:n ylijohtajan Juhana Vartiaisen jäseneksi teollisuuden taloudelliseen asiantuntijaneuvostoon (Industrins Ekonomiska Råd) vuoden 2014 alusta alkaen. Neuvosto laatii lausuntoja, muistioita ja suosituksia Ruotsin teollisuuden  toimintaedellytyksiä ja sopimustoimintaa koskevissa kysymyksissä. Neuvosto on nelijäseninen ja sen muut jäsenet ovat professori Henry Ohlsson, pääekonomisti Mauro Gozzo ja pääekonomisti Cecilia Hermansson. Teollisuussopimuksen osapuolet ovat Ruotsin teollisuuden työnantaja- ja työntekijäjärjestöt.

Juhana Vartiainen toimi 2005-2012 Ruotsin valtiollisen Konjunkturinstitutin tutkimusjohtajana ja johti samalla Ruotsin palkka- ja työehtosopimustoimintaa tukevan palkkaraportin (Lönebildningsrapport) laadintaa.

Lisätietoja; Juhana Vartiainen, sihteeri 040 304 5502.

Valtion taloudellinen tutkimuskeskus (VATT) on soveltavan taloudellisen tutkimuksen asiantuntijayksikkö, joka tuottaa tutkimustietoa talouspoliittisen päätöksenteon ja sen vaihtoehtoja koskevan keskustelun tueksi.