Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Jaossa 15 000 euroa aitoihin tekoihin

Jaossa 15 000 euroa aitoihin tekoihin

Julkaistu: 03.05.2016 klo 11:12
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Miten tehdään asioita uudella otteella ja yhteistyöllä? Aito teko, rohkea veto -kilpailulla etsitään sekä toteutuksia että ideoita Kotkan-Haminan seudun sisäisen yhteistyön ja alueen uudistumisen ja vetovoimaisuuden edistämiseksi.  Jaossa on yhteensä 15 000 euroa seudun tulevaisuuden hyväksi toteutettaviin ideoihin. Kilpailun järjestää Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy.  Kilpailu on tärkeä osa seudun uutta elinkeinostrategiaa.

”Strategia onnistuu vain jos innostunut joukko eri sidosryhmiä yhdessä rakentaa seudun uutta tulevaisuutta. Etsimme toteutuksia, jotka eniten parantavat Kotkan-Haminan seudun uusiutumista ja sen myötä seudun vetovoimaisuutta. Se on yhdessä tekemistä erilaisten sidosryhmien kesken, kokeiluja ja vahvaa viestintää”, kertoo strategiatyötä vetävä Cursorin palvelujohtaja Jouni Eho.

Aito teko, rohkea veto

Kilpailuun osallistutaan verkossa, osoitteessa www.kasvukaista.fi. Kilpailuun voi osallistua joko toteutusehdotuksella tai ainoastaan idealla. Nimensä mukaisesti toteutuskategoriassa palkitaan ehdotuksesta ja sen tulevasta toteutuksesta. Ideakategoriassa voi osallistua pelkällä idealla.

Kaikki ehdotukset ovat julkisesti nähtävillä ja kommentoitavissa Kasvukaista.fi.ssä. Kilpailuun voivat osallistua yksityishenkilöt yhdessä, yritykset, yhdistykset tai muut yhteisöt. Kilpailu alkaa 4.5.2016 ja päättyy 1.6.2016.

Ehdotuksia arvioidaan sen mukaan, miten se edistää seudun sisäistä yhteistyötä, uudistumista, esim. uudet palvelut, tuotteet, liiketoimintamahdollisuudet ja tapahtumat sekä seudun tunnettuutta.

Kilpailun palkinnot jaetaan seuraavasti:

1. Toteutuskategoria

• Pääpalkinto (1 kpl) 5 000 euroa
  • 2 kpl 3000 euron palkintoja
  • 3 kpl 1000 euron palkintoja

2. Ideakategoria

• Pääpalkinto (1 kpl) 500 euroa
  • 2. palkinto (1 kpl) 300 euroa
  • 3. palkinto (1 kpl) 200 euroa

Kilpailuehdotus ei saa kohdistua ainoastaan yksittäiseen yritykseen tai toimijaan. Palkintojen jakamisesta päättää kilpailun tuomaristo, joka koostuu seudun yritysten, kuntien ja Cursorin edustajista. Tuomaristo tekee valinnat kesäkuussa 2016.

Elinkeinostrategia valmis kesäkuussa

Elinkeinostrategiaa on työstänyt seudun yritys- ja päättäjäjoukko.  Maaliskuussa yli 500 henkilöä osallistui ajatuksillaan ja ideoillaan miettimään alueen tulevaisuutta ja kehittämistä yhteiseen verkkoaivoriiheen.

Seudun kehittämisyhtiö Cursor vastaa ohjelmatyön päivityksen etenemisestä. Seudun kuntajohdosta ja yritysten edustajista koostuva yhtiön hallitus toimii työn ohjausryhmänä. Seutuvaltuusto hyväksyy elinkeinostrategian kesäkuussa.

www.kasvukaista.fi

Jouni Eho, 040 190 2527, jouni.eho@cursor.fi, palvelujohtaja, Cursor Oy

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon