Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Hyvä ergonomia edistää työhyvinvointia ja tuo säästöjä

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Hyvä ergonomia edistää työhyvinvointia ja tuo säästöjä

Julkaistu: 30.10.2014 klo 07:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Työergonomian ammattilainen Kim Lönnqvist suosittelee kaikkia toimistotyöntekijöitä ottamaan ergonomian ja työhyvinvoinnin vakavasti. Yksi sairauspäivä maksaa keskimäärin 350 euroa. Jo pienikin parannus työpisteen ergonomiaan edistää työhyvinvointia ja säästää sairaskulukustannuksissa.

Avaintieto Oy:n tuoterepertuaari perustuu ongelmien ratkaisemiseen, joista yleisimmät ovat rannevaivat sekä selän ja niska-hartia-alueen kipu. On todettu, että istuminen tietokoneen ääressä sekä hiiren käyttö ovat yleisiä syitä rasitukselle.

Ihmistä ei ole luotu istumaan, mutta toisaalta toimistotyössä sitä on vaikea välttää. Tästä syystä olemme yrittäneet löytää parhaat mahdolliset ergonomiaratkaisut hyvinvoinnin ylläpitämiseen, toimitusjohtaja Kim Lönnqvist kertoo.

Terveysammattilaisten suosittelema RollerMouse

Yrityksen ydin on keskihiiri, ”RollerMouse”, jonka tarkoitus on ehkäistä hyvin yleinen hiirikäsivaiva. Samalla työskentelyasento paranee, mukavoittaen ja nopeuttaen työtä.

”RollerMouse” asetetaan näppäimistön eteen, ja sillä ohjataan hiiren liikkeitä ohjaustangon avulla. Yrityksen maahantuomat RollerMouse RED ja RED+ edustavat uusinta ja viimeisintä tekniikkaa, jota Kim Lönnqvist kehuu parhaaksi hiireksi koskaan. RED on otettu vastaan yli odotusten, helpon omaksumisen ja helppokäyttöisyyden ansiosta Rollermousien suosio on noussut entisestään. Työterveysammattilaiset suosittelevat tuotteita lähes kaikille tietokoneen käyttäjille. On ilo todeta, että RollerMouse RED:in suosio on nyt myös saavuttamassa CAD- ja MAC-käyttäjät, mistä palaute onkin ollut erittäin positiivinen.

RollerMouse on todella laadukas tuote ja sen elinikä on moninkertainen verrattuna tietokoneeseen, sanoo Kim Lönnqvist ja lisää vielä, että Avaintieto Oy on tukemassa uutta lastensairaalaprojektia. Jokaisesta vuonna 2014 toimittamastamme RollerMouse hiirestä lahjoitamme euron lastensairaalaprojektille.

Tuoliratkaisut istumaongelmiin

Istumaongelmien ratkaisuun Kim ja markkinointivastaava Lucas Lönnqvist nostavat muutamat tuotteet; Soft satulatuolin sekä aktiivituolit Active- ja Air Balance. Satulatuoli sisältää memory foamia. Tämä täyte muokkautuu istujan takamuksen mukaan ja on näin mahdollisimman monelle mukava istua ja käyttää. Aktiivituolit on luotu estämään pitkään paikalla istumisen aiheuttamat selkäkivut. Istuessa aktiivituolit mahdollistavat täyden liikkumisen vahvistaen selkä- ja vatsalihaksia sekä parantaen verenkiertoa.

Asiakastyytyväisyyttä maanlaajuisesti

Yrityksellä on kahdeksan vankan kokemuksen omaavaa työntekijää. Myynti tapahtuu koko maan kattavan jälleenmyyjäverkoston kautta ja tarkoitus on, että loppuasiakas saa tuotteet tutulta ja turvalliselta toimittajalta. Avaintieto Oy:n pitkä kokemus alalta ja yhteistyö työfysioterapeuttien kanssa toimivat vahvana pohjana tuotteiden kehittämisessä. Kim kehuu myös työntekijöitään kertomalla heidän olevan intoa täynnä ja valmiita palvelemaan asiakkaita.

Olemme onnellisia, kun käyttäjät saavat apua tuotteistamme ja tyytyväinen asiakas tuo lisäarvoa yritykselle.

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1rx3iVO
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi