Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Halpa-Halli mukana Kesätyöpaikka kymppiluokkalaisille-hankkeessa

Kokkolan Halpa-Halli Oy

Halpa-Halli mukana Kesätyöpaikka kymppiluokkalaisille-hankkeessa

Julkaistu: 14.03.2012 klo 12:29
Julkaisija: Kokkolan Halpa-Halli Oy

Kokkolan Halpa-Halli Oy on mukana Perheyritysten liiton Kesätyöpaikka kymppiluokkalaisille-hankkeessa, jonka tavoitteena on antaa nuorille mahdollisuus tutustua työn kautta työelämään ja yrittäjyyteen. Samalla nuoria rohkaistaan heidän ammatinvalinnassaan, aktiivisuudessa ja vastuullisuudessa.

- Hankkeen taustalla on pyrkimys ehkäistä nuorten syrjäytymistä, ja vaikka kaikki kesätyönhakijat ovatkin samalla viivalla, haluamme tällä tavalla mahdollistaa kymppiluokkalaisten hakeutumisen kesätöihin, sanoo Kokkolan Halpa-Halli Oy:n toimitusjohtaja Janne Ylinen.

Halpa-Halli-ketju tarjoaa kesätyöpaikan yhteensä noin 350-400 henkilölle. Toimitusjohtaja Janne Ylisen mukaan yhtiö palkkaa kesätöihin ensisijaisesti nuoria saamaan työkokemusta kaupanalan tehtävistä. Myymälöiden lisäksi kesätyöntekijöitä palkataan Kokkolan keskusvarastolle.

- Kaikkia kesätyön hakijoita, myös kymppiluokkalaisia, koskevat ratkaisut tekee kunkin toimipisteen esimies paikallisesti. Kesätyöpaikkaa haetaan lomakkeella, joka löytyy nettisivuiltamme, Ylinen kertoo.

"Työ luo työtä"

Perheyritysten liiton viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäällikkö Eveliina Talvitien mukaan Perheyritysten liiton yhteiskuntavastuun teema on tänä vuonna Työ luo työtä. Siihen liittyen liitto rakensi hankkeen, jonka kautta jäsenyritykset tarjoavat kesätyöpaikkoja peruskoulun kymppiluokan suorittaneille.

- Olemme toivoneet, että perheyritykset perehdyttäisivät kymppiluokkalaisia hieman syvällisemmin esimerkiksi yrityksen historiaan ja toimialaan. Se auttaa nuoria näkemään, kuinka paljon on tehty töitä sen eteen, että yritys on kehittynyt, Talvitie kertoo.

Hankkeen suojelijoina toimivat työministeri Lauri Ihalainen ja Jukka "Duudson" Hilden. Työministeri Ihalaisen mukaan Suomessa tarvitaan juuri tämän kaltaisia toimenpiteitä ehkäisemään nuorten syrjäytymistä.

Lisätiedot:

Kokkolan Halpa-Halli Oy

Janne Ylinen, toimitusjohtaja

Puh. 020-718 2000

janne.ylinen@halpa-halli.com

www.hhnet.fi

Perheyritysten liitto

Eveliina Talvitie, viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäällikkö

eveliina.talvitie@perheyritystenliitto.fi

www.perheyritystenliitto.fi

www.kympinkesatyot.fi

Kokkolan Halpa-Halli Oy on yksityinen perheyhtiö Pohjanmaalta. Yhtiö on toiminut alueellaan vuodesta 1969 alkaen. Halpa-Hallin periaatteena on myydä laadukkaat tuotteensa jatkuvasti yleistä hintatasoa edullisemmin. Ketjulla on 37 myymälää 36 paikkakunnalla. Kokkolan Halpa-Halli Oy työllistää noin 1400 henkilöä, joista lähes 300 työskentelee ketjun pääpaikalla Kokkolassa. Lisätietoa Halpa-Hallista löydät osoitteesta www.hhnet.fi