Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Fölin talviaikataulut astuvat voimaan maanantaina 21.9.2015

Turun seudullinen joukkoliikenne

Fölin talviaikataulut astuvat voimaan maanantaina 21.9.2015

Julkaistu: 17.09.2015 klo 08:45
Julkaisija: Turun seudullinen joukkoliikenne

Turun seudun joukkoliikenne Fölin talven aikataulukausi astuu voimaan maanantaina 21.9.2015. Aikataulukirjat on jaettu alueen kotitalouksiin ja yrityksiin ja aikataulut löytyvät myös Fölin nettisivuilta www.foli.fi. Talviaikataulukausi jatkuu 24.4.2016 saakka.

Tärkeimmät muutokset talviaikataulujen astuessa voimaan:

• Linjat 4 ja 40 lakkautetaan 21.9.2015 alkaen. Puutarhakadun liikenne korvataan muuttamalla linjan 12 reittiä siten, että se kulkee Kauppatorilta reittiä: T3 - Aurakatu - Eerikinkatu - Humalistonkatu - Puutarhakatu - Ratavahdinrinne - Pansiontie - Vitkalankatu - Rautatehtaankatu - Suikkilantie - Ieskatu - Härkämäki. Paluureitti päinvastoin. Huolintakadun liikenne korvataan muuttamalla linjan 221 reitti kulkemaan Pansiontieltä Nosturinkadun ja Juhana Herttuan puistokadun kautta mennen tullen.
  • Naantalin linjoille 6 ja 7 lisätään yksi Suovuoren kautta kulkeva vuoro molempiin ajosuuntiin.
  • Pyhäaamuisin korvataan linjan 22A vuoro klo 6:40 Kauppatorilta Jäkärlään ja Tortinmäkeen linjan 22M vuorolla Moisiontien ja moottoritien kautta Jäkärlään ja Tortinmäkeen. Muutoksella mahdollistetaan työmatkaliikenne Yli-Maariaan.
  • Linjan 53 pyhäpäivien liikennöintiä lisätään yhdeksään vuoropariin. Samalla Oriniemen linjojen 50 ja 51 liikennöintiä vähennetään vastaavalla määrällä.
  • Linjoja 55 ja 56 reittiä muutetaan Telakkarannan alueella. Uusi reitti kulkee Itäiseltä Rantakadulta Unioninkadun kautta Stålarminkadulle ja päinvastoin. Lisäksi Kauppatorin lähtöpysäkki Haarlaan siirtyy Eerikinkadun varrelle pysäkille T35.
  • Linjan 220 reittiä muutetaan Patterinhaan alueella. Uusi reitti on: Pansiontie - Kanslerintie - Vaasantie - Ruissalontie - Tukholmankatu - Ratapihankatu mennen tullen. Muilta osin reitti säilyy entisellään.
  • Linjan 301 päätepysäkki Ruskolla siirretään Paasniitusta Päällistönmäkeen. Reitti kulkee jatkossa Ohjaluodontieltä Päällistönmäentietä päätepysäkille, joka sijaitsee Kaharintien risteyksen tuntumassa.
  • Liedon sisäisille linjoille L4 ja L7 valmistellaan aikataulu- ja reittimuutoksia, jotka eivät ole varmistuneet aikataulukirjan mennessä painoon. Nämä muutokset vaikuttavat keskustan, Asemanseudun ja Ilmaristen alueiden väliseen liikennöintiin. Lisäksi valmistelussa on liikennepalveluiden ulottaminen Avantin alueelle lähinnä työmatkaliikennettä varten. Kun näihin liittyvät päätökset on tehty, aikataulut ja reitit julkaistaan Fölin internetsivuilla ennen talviaikataulukauden alkamista.
  • Linjalle R2 lisätään lähtö klo 16:05 Petäsmäestä Kaanaaseen.

Turku, Kaarina, Raisio, Naantali, Lieto ja Rusko muodostavat yhtenäisen joukkoliikennealueen, Turun seudun joukkoliikenne Fölin. Fölin alueella on voimassa tasataksa, eli hinta on sama matkan pituudesta riippumatta. Koko alueella on voimassa samat liput, hinnat ja alennusryhmät.

www.foli.fi