Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Finland University kanavoi maailmalle suomalaista koulutusosaamista

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Finland University kanavoi maailmalle suomalaista koulutusosaamista

Julkaistu: 09.12.2014 klo 07:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Finland University on kolmen suomalaisen yliopiston sateenvarjo, jonka kautta maailmalle halutaan tarjota huippuluokan koulutusratkaisuja. Ydinajatuksena on edistää yhdessä kohdemaan tehokasta kehitystä ja toimivia yhteiskuntarakenteita.

Finland University toimii toimitusjohtaja Pasi Kaskisen mukaan Itä-Suomen, Tampereen ja Turun yliopistojen yhteisenä markkinointi- ja myyntikanavana. – Haluamme tarjota eri maiden hallituksille, järjestöille, kansalaisjärjestöille, yliopistoille ja yrityksille koulutuslähtöisiä palveluita, joiden taustalla on aina huippuluokan tieteellinen tutkimus. Toimintamme ei ole paikkasidonnaista eli riippuen asiakkaan tarpeista, koulutus tai konsultaatio voidaan järjestää joko Suomessa, kohdemaassa tai jopa virtuaalisesti. Käytännössä se tarkoittaa, että Suomeen voi tulla ryhmä opettajakoulutukseen tai Suomesta voi lähteä kohdemaahan ryhmä asiantuntijoita tekemään maatason koulutuskonsultaatiota, Kaskinen kertoo.

Suomi on arvostettu opiskelumaa

Moni saattaa pohtia miksi Suomi? – Suomessa on tunnetusti erittäin korkealaatuinen koulutusjärjestelmä ja opetuksen taso. Tästä kertoo esimerkiksi tuore eurooppalaisten opiskelijoiden keskuudessa tehty tutkimus, jossa Suomi rankattiin ykköseksi eli Suomi on eurooppalaisten opiskelijoiden mielestä arvostetuin opiskelumaa.

Suomalaista yliopistomaailmaa arvostetaan, koska opetuksen ja tutkimuksen taso on korkea ja oheispalvelut toimivat. Suomi on myös kaikilla mittareilla mitattuna turvallinen maa. Se antaa mielestäni erittäin hyvän selkänojan Finland Universityn toiminnalle.

Kestävän kehityksen ytimessä

Ydintehtävämme on auttaa rakentamaan kestäviä ja toimivia yhteiskuntia koulutuksen keinoin. Kehityksen edistäminen kestävällä tavalla on näin ollen kaiken toimintamme ja palveluidemme ytimessä, olipa kyse koulutuksesta, metsäsektorin tai terveydenhuollon osaamisen kehittämisestä. Voimme auttaa löytämään vastauksia kysymyksiin: miten rakennamme toimivan opettajakoulutusjärjestelmän tai mitä tarkoittaa metsien luonnonvarojen kestävä käyttö? Asiantuntemusta löytyy, sillä käytössämme on kolmen korkeatasoisen yliopiston kapasiteetti.

Tavoitteena kumppanuus ja vaikuttavuus

Finland Universityn päämarkkina-alueita ovat tällä hetkellä Kiina ja Kaakkois-Aasia, mutta esimerkiksi Turun yliopistossa kehitetty KiVa Koulu® on kiusaamisen vastainen toimenpideohjelma, joka toimii maailmanlaajuisesti. – KiVa Koulu on ainut kiusaamisen vastainen ohjelma maailmassa, jonka taustalla on pitkäaikainen tieteellinen tutkimus. Se on myös hyvä esimerkki Finland Universityn palveluista, joiden taustalla on aina pitkä käytännön kokemus ja tutkimus. Emme siis tarjoa taikatemppuja, vaan tavoitteena on aina pitkäkestoinen kumppanuus ja vaikuttavuus. Toisaalta se edellyttää myös paikallisten yhteistyökumppanien sitouttamista hankkeisiin, jotta saamme yhdessä aikaan kestäviä ja kohdemaan yhteiskunnallista kehitystä tukevia tuloksia. Teksti: Mia Heiskanen

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1FISJII

Julkaisija: Editori.fi