Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärien loiva lasku jatkui

Etera

Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärien loiva lasku jatkui

Julkaistu: 20.05.2015 klo 13:27
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Eteran julkaisema suhdanneindeksi jatkoi loivaa laskuaan. Maaliskuussa Eteran suhdanneindeksi painui -1,2 prosenttiin.

Eteran suhdanneindeksi antaa ajantasaista tietoa Suomen talouden kehityksestä. Se kuvaa muutosta seurantaryhmän työntekijämäärissä kuukausi- ja vuositasolla.

Maaliskuussa seurantaryhmän työntekijämäärät pienenivät 1,2 prosenttia viime vuoden maaliskuuhun verrattuna. Erityisesti rakentamisen ja satama-alan suhdanneindeksit olivat maaliskuussa miinuksella. Eteran suhdanneindeksi tammi-maaliskuulta oli -1,0 prosenttia.

Ei kasvun merkkejä ilmassa

”Kasvun merkkejä on vaikea nähdä. Vientiteollisuuden orastavat odotukset eivät näy ainakaan logistiikka-alan työntekijämäärissä, jotka vähenivät alkuvuonna. Samoin rakennusteollisuuden lasku jatkui maaliskuussa”, Eteran varatoimitusjohtaja Timo Hietanen sanoo.

Myös alueelliset suhdanneindeksit olivat miinuksella. Ainoastaan Etelä-Suomen suhdanneindeksi nousi maaliskuussa nollan tuntumaan.

Ajantasaista suhdannetietoa kuukausittain

Etera julkaisee suhdanneindeksinsä kuukausittain. Eteran suhdanneindeksi huhtikuulta julkaistaan 24.6.2015.

Alueelliset suhdanneindeksit Etera julkaisee neljännesvuosittain. Tammi-maaliskuun alueelliset suhdanneindeksit löytyvät etera.fi:stä.

Tutustu tarkemmin

etera.fi/suhdanneindeksi

Alueelliset suhdanneindeksit

Varatoimitusjohtaja Timo Hietanen, p. 050 303 9199 tai timo.hietanen@etera.fi

Etera - Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki