Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Eteran Ilmianna paras pomo -kilpailussa palkittiin erinomainen esimies

Etera

Eteran Ilmianna paras pomo -kilpailussa palkittiin erinomainen esimies

Julkaistu: 04.06.2014 klo 13:00
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Etera etsi erinomaista esimiestä Ilmianna paras pomo -kilpailussa ja sai reilut 300 ehdotusta. Parhaan pomon tittelin vei Mervi Kokkonen SBS Discovery Radio Oy:stä.

Eteran järjestämään Ilmianna paras pomo -kilpailuun tuli kaikkiaan 340 ehdotusta. Kuka tahansa sai ilmiantaa esimerkillisen esimiehen ja kertoa, miksi juuri hän ansaitsisi parhaan pomon tittelin.

”Näemme työkykyasiat Eterassa tärkeinä. Tuemme yrityksiä ja yrittäjiä monella tapaa henkilöstön työkykyasioissa. Parhaan pomon palkitsemisella haluamme tuoda esiin esimiestyön tärkeyttä ja positiivisia tarinoita työelämästä”, Eteran tuleva toimitusjohtaja Stefan Björkman sanoo.

Kilpailun voittajaksi valittiin myyntiryhmän päällikkö Mervi Kokkonen SBS Discovery Radio Oy:stä. ”Tämä on hieno tunnustus ja palaute omasta työstä”, parhaan pomon tittelin napannut Kokkonen iloitsi. Hän vetää SBS Discovery Radio Oy:ssä neljän hengen myyntitiimiä ja on toiminut esimiehenä kolmisen vuotta.

Jarno Stenberg ja Anne Nurminen Kokkosen tiimistä ilmoittivat esimiehensä mukaan kisaan. He toivat perusteluissaan monipuolisesti esiin esimiestaitojen eri puolia.

Kuuntelija, kehittäjä ja tiimipelaaja

Kokkosta kuvailtiin esimieheksi, joka ottaa kaikki tiiminsä jäsenet tasapuolisesti huomioon, on valmis kuuntelemaan ja kehittämään sekä on läsnä ja lähellä.

”Mervi on aina positiivinen ja kannustava. Hän on valmis kuuntelemaan kehitysideoita ja halukas parantamaan prosesseja. Hän on valmis neuvomaan ja antamaan myyntityöhön vinkkejä, jotka perustuvat hänen omaan työkokemukseensa ja ammattitaitoonsa. Mervi osaa käsitellä alaisiaan huomioiden jokaisen persoonan ja tavan toimia. Ennen kaikkea Mervi on tiimipelaaja!”, Stenberg ja Nurminen kuvailivat.

SBS:llä on panostettu esimiestyöhön ja työhyvinvointitoimintaan pitkäjänteisesti. ”SBS Discovery Radiossa puhumme esimiespalvelusta. Sanaan kiteytyykin hyvin roolini tiimin keskuudessa. Olen auttamassa, tukemassa ja sparrailemassa tiimiäni arjen haasteiden keskellä. Olen myös paikalla jakamassa ilot ja surut. Pyrin olemaan luotettava, positiivinen ja helposti lähestyttävä esimies”, Kokkonen summaa. Esimiehen tärkeimpinä ominaisuuksina hän pitää kykyä kuunnella ja olla läsnä sekä palautteen antamista – oikeudenmukaista ja johdonmukaista toimintaa kautta linjan.

Parhaat pomot ovat samasta puusta veistettyjä

Eteran Ilmianna paras pomo -kilpailuun tulleissa ehdotuksissa parhaita pomoja kuvailtiin pitkälti samoin sanankääntein. Oikeudenmukaisuus, tasapuolisuus ja jämäkkyys. Lähestyttävyys, kannustavuus ja myönteisyys. Siinä joitakin piirteitä, jotka parhaiden pomojen perusteluissa toistuivat. Mukana oli nuoria ja kokeneempia pomoja, naisia ja miehiä.

”Vastauksissa korostui se, että hyvä pomo on läsnä työyhteisön arjessa. Hänellä on aikaa neuvoa ja kuunnella. Häneltä saa reilua palautetta työstään – niin kiittävää kuin kehittävää. Hän on joustava, mutta tarvittaessa myös vaativa”, Eteran työhyvinvointipalveluiden päällikkö Mareena Jalkanen sanoo.

Etera tukee esimiestyötä

Etera edistää työhyvinvointia ja työssä jaksamista. ”Hyvä esimies on tärkeä osa toimivaa työyhteisöä. Etera tukee asiakasyritysten esimiestyötä tarjoamalla Etera-opiston valmennuspäivissä työkaluja esimiestyön ja työyhteisön kehittämiseen”, Jalkanen kertoo.

Nyt ensimmäistä kertaa järjestetty Ilmianna paras pomo -kampanja saa jatkoa. Parhaan pomon voi ilmiantaa jälleen osoitteessa etera.fi/paraspomo.

www.etera.fi/paraspomo

www.etera.fi/tyohyvinvointi

www.facebook.com/tyokaveri

Lisätiedot