Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Energiateollisuus jakoi nuorille stipendejä

Energiateollisuus jakoi nuorille stipendejä

Julkaistu: 23.04.2012 klo 11:21
Julkaisija: Energiateollisuus ry

Energiateollisuus ry jakoi stipendejä energia-alaa opiskeleville nuorille. Stipendit jaettiin Energia-alan työnantajayhdistys Enertan lahjoitusvaroista perustetusta rahastosta. Stipendirahaston tarkoituksena on tukea ja kannustaa energia-alaa opiskelevia nuoria. Energiateollisuuden työmarkkinavaliokunta päätti stipendien saajista hakemusten perusteella.

Stipendejä jaettiin ammatillisten oppilaitosten tai ammattikorkeakoulujen sähkö-, kaukolämpö- tai muusta energia-alaan liittyvästä koulutusohjelmasta valmistuville nuorille. Stipendin saajan tuli olla suorittanut vähintään osa työssäoppimisjaksostaan energia-alan yrityksessä. Lisäksi hänen tuli olla osoittanut työssäoppimisjaksonsa aikana innovatiivisuutta ja/tai ammatillista kehittymistä. Stipendiä tuli hakea energia-alan yrityksen edustaja.

Runsaasti hakijoita

Keväällä 2012 Energiateollisuuden stipendejä haettiin neljättä kertaa ja hakijamäärä kaksinkertaistui viime vuoteen nähden niin, ettei kaikille hakijoille voitu myöntää stipendiä. Stipendejä myönnettäessä huomioitiin jakokriteerien täyttymisen lisäksi yritysten antamat perustelut kyseisen nuoren ansioista.

500 euron arvoiset stipendit päätettiin myöntää seuraaville hakijoille (nuoren nimi ja yritys, joka stipendiä haki):

Jalo Nieminen (Kemin Energia Oy)
Otto Orttenvuori (Porvoon Sähköverkko Oy)
Juha Markus Pehkonen (PKS Sähkönsiirto Oy)
Markus Lehtimäki (Etelä-Savon Energia Oy)
Teemu Tirkkonen (Turku Energia)

Onnittelut kaikille stipendinsaajille!

Stipendihaku avattaneen jälleen keväällä 2013, jolloin hakukriteerit määritellään uudelleen.

Lisätiedot:
Asiantuntija Minna Rautajoki, puh.041 504 7241

Energiateollisuus ry (ET) on sähkö- ja kaukolämpöalaa edustava elinkeinopoliittinen ja työmarkkinapoliittinen etujärjestö.