Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Ei polku tää vie mihinkään? - keskustelua koulutuspoluista SuomiAreenassa

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Ei polku tää vie mihinkään? - keskustelua koulutuspoluista SuomiAreenassa

Julkaistu: 16.07.2015 klo 10:12
Julkaisija: Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Koulutus- ja ammatinvalintakysymyksiin tulee tällä hetkellä osata vastata jo 15-vuotiaana. Oma koulutuspolku siis valitaan varsin nuorena. Voiko ammattikoulusta jatkaa korkea-asteelle samoin kuin lukiosta? Entä jos oma ammatti katoaa tai työpaikka menee alta, kuinka silloin uudelleenkouluttaudutaan? Voiko apupojasta nousta vielä johtajaksi?

Tänään torstaina 16.7. pidettävä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitto - SAKKIn ja Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOKin koulutuspolkuja käsittelevä Ei polku tää vie mihinkään? -paneeli herättelee keskustelua koulutusmahdollisuuksista eri näkökulmista. Paneelissa tullaan kertomaan niiden tarina, jotka ovat kulkeneet oman koulutuspolkunsa eri tavoin kuin yleisesti oletetaan.

Panelisteiksi onkin koottu kirjava joukko eri osaajia ja asiantuntioita:
Oulun ammattikorkeakoulun koulutuspäällikkö Aila Paaso, kokkina, juontajana ja mallina tunnettu Pipsa Hurmerinta, kansanedustaja Arja Juvonen, Concrete Proofin skeittari/betonimies Tero Pikkarainen, SOK:n yhteiskuntasuhdepäällikkö Olli-Pekka Koljonen sekä SAKKIn varapuheenjohtaja Sonja Pääsukene. Paneelin juontaa Yle Kioskistakin tuttu Jenna Karas.

Ei polku tää vie mihinkään? -paneeli
Kauppakeskus BePop

to 16.7. klo 12.15-13.30